18 Eyl 2009

Erkek Irkı ve Pislik

Başlığı gören ve içeriğini tahmin edemeyen dişi var mı aramızda? Varsa okumaya devam etsin...

Dün bir iş görüşmesine gittim, internette portfolyomu görmüşler mail atıp davet ettiler. Nerede? Eve çok yakın, oh ne ala. Bizim sektör genelde bi b.k varmış gibi Maslak, Beşiktaş ve Şişli civarına konumlanmış olduğu için Anadolu Yakası'nda bir yerden ses gelince çok mutlu oluyorum.

Adresi buldum, ofise çıktım kafamı çevirdim ki hayatımda gördüğüm en harika manzarayla karşı karşıyayım. Caddebostan'da lüks bir bina, en üst kat ve lebi derya denebilecek bir deniz manzarası. Kafanızı sağa çevirdiğinizde Kadıköy'ü sola çevirdiğinizde de Bostancı görebiliyorsunuz, öyle söyleyeyim. Koltuğa oturdum bir yandan 'amaaan ben hergün görüyorum böyle yerler size mi kaldım?' gibi gereksiz bir tavır içerisine girmek istiyorum bir yandan da ağzımdan akan salyaları silmeye çalışıyorum. 'Ayol çalışırım ben burda' dedim kendi kendime, yönetici asistanı (asla sekreter değil!) kız bana dedi ki 'Lale Hanıııııaaam sizi diğer ofisimizde bekliyorlar, arka bina 2. kat.'

İyi hoş, manzarayı bırakıp tıpış tıpış aşağı indim, bir arka binaya yöneldim bahçesine ip gerilmiş ve çeşitli renklerdeki donların, pantolonların, dandik geceliklerin arasından kapıya yürüdüm ama genzim cayır cayır yanıyor. Nasıl bir acı anlatamam, bunu en son ev ararken girdiğim iğrenç yerlerdeki tuvaletlerden hatırlıyorum. Fakat bu kez farklı, genzimi temizlik kokusu yakıyor yani arap sabunu. Asansöre binmedim kalırım içinde al başına bela. Sonra arap sabunu zehirlenmesinden hakkın rahmetine kavuşmakta var bu genç yaşımda.
Merdivenleri çıkarken nefesimi tuttum, yine yönetici asistanı (!?) beni arka odalardan birine aldı, giderken koridordaki kovalar, yerlere bin yıl önce döşenmiş ve muhtemelen ondan sonra da asla temizlenmemiş halıfleks gözümden kaçmadı.

Odaya girdim, burası ne ardiye mi diye düşüniyorum. Oturdum, solumda üstü karman çorman bir masa arkasında ayaklı lamba, sağımda ise yere alelade atılmış klavyeler, kırık eski püskü bilgisayar kasaları, pis pis kutular var. Dalmış onlara bakınırken kapıdan değil de arkamdaki balkon kapısından biri girdi. 'Hiiii' diye sıçradım, çünkü ne alaka? Örümcek adam mısın sen atraksiyon yapıyorsun? Neyse.

Yüzümdeki şaşkınlığı göre adam bana dedi ki ' biraz dağınık etraf di mi?'. 'Evet' dedim, 'az daha bekletseydiniz toplayacaktım, kendimi zor tuttum'.

Konuşuyoruz, çok güzel. Sürekli birşeyler anlatıp durdu, fakat dinleyemiyorum ki. Gözüm hep duvardaki iğrenç mavi renkte, onun üzerine yağıştırılmış berbat şeritlerde, yerdeki kirli yeşil halıflekste, sağdaki yığıntıda...

'Burası hakkında ne düşünüyorsun?' dedi, 'bizimle çalışmak ister misin?'. 'Ben burada çalışamam ki' dedim, 'yoksa tadilat falan mı yapıyorsunuz ya da yeni taşındınız?'
'Yoo, 1 senedir buradayız. Ben böyle rahat ediyorum. Aradıklarımı bulabiliyorum'.
'Mesela' dedi, şurada üstüste duran klavyeler var ya hani, işte onlardan yan duran f olduğu için öyle. Hepsinin birer anlamı var yani'.

'Hımmm' dedim güldüm, 'ama ben böyle bir yerde çalışamam sinirim bozulur. Çok pis.'
Kızlar varmış, ben onlarla olacakmışım, o oda temizmiş. Ama erkeklerin olduğu yerler böyleymiş.

Marifet sanki, hayret bişey.

Düşüncelere dalmışken yüzüğüm elimden düştü, bakındım bulamadım. 'Birşey mi düşürdün?' dedi, 'yüzüğüm... ama bu karışıklıkta nasıl bulacağım ki zaten baksana' dedim, kahkaha attı. Ben olsam utanırdım...

Basmaya bile iğreneceğiniz halıfleksin üzerine attı kendini, yüzükoyun yere yatıp dolapların altına bakınmaya başladı. 'Lütfen' dedim 'bırak istemiyorum. Yatma yerlere.'

Ne yaptı ne etti buldu yüzüğümü, çamaşır suyuna mı yatırsam acaba?

Çıkarken de soğan kokusu burnuma çalındı, yemekleri orada yiyorlarmış. Hiç belli olmuyordu sanki, iyi ki de söyledi?!

Bu zamana kadar öyle çok ajansa gittim ki, türlü türlü yerler gördüm ama böylesine hiç rastlamamıştım... Dağanık, pis...

Eve çok yakın, referansları tatmin edici, maaşı istediğim gibi, şartları güzel ama PİS be PİS! Acaba tasarımı falan bıraksam da temizlikçi olarak mı başlasam şuraya?

Erkekler neden bu kadar pis?

23 yorum:

a. gizem dedi ki...

off yaaa... seni o guzel yerde çalıştırsalarmıs be şeker dedim hemen.... sonra da dayanamayıp aradım seni zaten...

Syhn dedi ki...

ay yazık sana yaa.. sağ gösterip sol vurmuşlar. boşver her gittiğinde sinirlerin bozulur ya da dayanamayıp teizliğe başlarsın:)

poh poh perisi dedi ki...

iyi yapmışsın bence o pislikte çalışılır mı ya... anlattığın kadarıyla bile benim içime hiç sinmedi... umarım en kısa zamanda kendine göre güzel bir iş bulursun.

sevgiler

Merve dedi ki...

:) ıyyy valla benım mıdem bulandı laliş anlattıklarından..
Valla çok temiz titizleride var böyle pasaklıları da..
kesin annesi de pistir temiz anneden böyle pis cocuk cıkmaz!

sen 1.ofisi şart koş şeker manzaraya karşı bir masa koysunlar oh ne güzel süper olur!

Prima Rima dedi ki...

Ayyy inanmıyorum bende yazının sonunda açıklayacaksın bunlar rüyaydı filan diyeceksın diye beklıyorum saf saf :))
nasıl bi şey bu yaa pislik içinde bir ajans yerlere yatan adam mavi duvar yeşil halı???

иαℓαи dedi ki...

cadı her erkek pis değil yahu :) ama tabii istisnalar kaideyi de bozmuyor:)

JuVeNiL dedi ki...

sevgili cadı,
bunun kadın erkek ırkıyla uzak yakın ilgisi yok.. öyle ki temizliğe yardım eden bayan kadının yatağının altından pet bulduğunu söyledi..! sen hesap et.. yalan değildir.. Şehir dışında okudum ilk üniversitemi, kızların evlerini biliyorum,evlere şenlik..
Sevgilim "en az" benim kadar titiz olmasına rağmen, abi varlığı bizim evde doğmamış.. Temiz-pis alışkanlığı yok..Bu biraz mesleğinden ötürü sanırım,nerde ne giyilir kavramı da yok..Kendisi kaptan, giy bi eşofman in aşağı çık yukarı:D heryere aynı giyinebilirsin.. Temizlik dediğin insanın içinde, ırkı cinsiyeti yok.. Ve dediğin olanaklar ne kadar iyi görünse de,orda huzuru bulamazsın, önce temizliyeyim bana uysunlar dersin;ama dağınık bir insanı asla değiştiremezsin.. Sinirler devamlı ayakta olacağından ve kafan hep bunla meşgul olacağından çalışamazsın.. Boşver bence.. Psikolojini bozma..

uyuz cadı dedi ki...

Gizoş, işte orası satış departmanı dediğim gibi.. sen yine ara beni ayarlarız bişeyler :P öptümm

syhn, aynen öyle ya. elime bi kova bi bez alıp dalasım geldi :)

poh poh perisi, sağol canım.. aslında iş bakmıyorum ama arada böyle bikaç kişi arıyo gidip görüşüyorum. evden çalışmak rahat geldi galiba :)

merviş, ben de evini düşündüm adamın. banyosu falan ne kadar pistir kim bilir ıyyy. oraya da beni alamıyolar ne yazık ki, satış ekibinin ofisiymiş:(

ebru'cum hehe keşke rüya olsaydı :) valla iğrenç bişey, hiç tavsiye etmiyorum :)

nalan, valla gördüklerimin büyük bi kısmı pisti yav. gerçekten temizleri de var ama, mesela babam..

juvenil, tabi canım temizi de var ama şu da bi gerçek ki erkekler daha pasaklı ve pis. yüzdeye vurursak kadınlar daha temiz çıkar diye düşünüyorum..

alis dedi ki...

Iyyy yani okurken suratımdaki ifade görülmeye değerdi. Ne yüzsüz, vizyonsuz, aptal bir adam. Bu berbat ortamda yapılan tasarımdan ne hayır gelir Allah aşkına? Tasarımcı dediğin insan biraz zevk sahibi olacak, estetikten imajdan anlayacak! İş çok muhteşem bile olsa orda ruhun sıkılır. Mesela bizim ofisi gör, etraf bir karış toz, masaların önlerinde numuneler ve pis pis kutular yığılı. Çöp ev gibi yerlerde yığınlar var. İş görüşmesini başka yerde yaptılar, bu hali görsem mümkün değil kabul etmezdim. Ben de işe paspal giyinip gidiyorum, daha fazlasını haketmiyor çünkü.

puck-robin dedi ki...

yuh o öndeki ofisleri sırf müşteri içinmiş imajmış meğer böğk!

Anne ve kızları dedi ki...

Yazdıklarını okurken midem bulandı,senin yerinde orada olmak istemezdim!
Bence de temizlikçi alsalar ikrama geçer.Hoş temizlikçi ne yapacak,baksana adam öyle seviyormuş!!!

AssoRTieK dedi ki...

hoşheldin laliş,şimdi ben işveren olsam ve senin blogunuda ön bilgi için göz atsam çok iddalı bir yer değilsel seni hayatta çağırmam yani sen bizi aşarsın diye düşünürüm walla:)o pislerinde amacı belki seni uyuz edip blogunda 2 satır yer vermendir:)

uyuz cadı dedi ki...

alis, di mi ya? ortam şöyle aydınlık olacak, masam temiz düzenli. sonra duvarlarda güzel posterler-resimler asılı duracak. masamın üzerindeki kalemlik bile önemli benim için.. belki herkes böyle değildir ama, çok takılıyorum böyle şeylere. yalnız olmadığımı bilmek güzel..
senin iş hala aynı yer mi? hani yarım zamanlıya başlamıştın. değişmedi di mi? hoş anlattıklarına bakılırsa ne yazık ki aynı ofis gibi geliyo bana..

puck, aynen öyle. müşterinin gözünü boyuyular manzarayla ofisle sonra arkada milleti pislik içinde çalıştırıyolar ıyy :)

anne ve kızları, doğru valla. adam öyle memnun, temizlikçi olsa ne yazar..

serpilll naber :) hoşbulduk canım.. benim bloğumu bilmiyolar ki tatlım, ben günlük hayatımda kimselere söylemiyorum. bikaç yakın arkadaşım biliyo o kadar.

alis dedi ki...

Aynı yer canım, önümüzdeki aya güzel bir seyahat koydular bari ondan da nasipleneyim dedim. Ama nihayet tezim bitti, planım aşağı yukarı belli oldu, kısmetse Kasım sonu byebye diyeceğim :)

uyuz cadı dedi ki...

o kadar cefasını çektin, azıcıkta sefasını sür valla hakettin :)
tezin bitmesine de çok sevindim, bizim gizo da uğraşıyo aylardır.. ay ne büyük bi iş off.. tebrik ediyorum, inşallah jüriden de süper bi başarıyla geçersin canım..
güzel haberlerini bekliyorum :)

Damlo dedi ki...

okurken korktum valla

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

eşşoğlular diycem devamını buluşunca diycem canikom! Geçmiş bayramın kutlu olsun canım, az evvel döndük tatilden sevgiler

Aygül dedi ki...

Ay uyuzcum valla kırdın beni gülmekten:)))Eeee sonuç işi kabul ettin mi?etmedin mi? merak ettim valla.

uyuz cadı dedi ki...

damlo, korkma korkma bişey yapmaz :)

edoş, hoşgeldin..

aygül, yok etmedim :)

Hamarat hanım dedi ki...

Öyle bir tarif etmişsinizki o yerlerde debelenen adam ayağımın dibine geldi sandım. Tiksindim. ıyyk erkeklerin en temizi bile görüntü de temiz. Kadınlar olmasa hallerini düşünemiyorum... Umarım dilediğin gibi bir iş bulursun.

Seddosh dedi ki...

parası batsın Lale:) hasta olursun ya orda temizlikçi de olma.. :muhtemelen oraya gelen temizlikçi de tırsıp kaçmıştır hasyalık kaparım korkusuyla:)
hepsi pis bunların hepsii,topunun soyuna çamaşır suyu:PP

Aslı ERATAÇ dedi ki...

Gercekten ne pis yermis yau orasi oyle!
Bu arada yonetici asistani diye verilen ilanlarin cogu %99 u diyelim departman sekreteri dandik islere bakan sekreter tarzi oluyor malesef, ise alimlari yaparlerken vasifli kisileri ucuza calisirmak icin boyle bir yontem var artik,ben de bir sure yonetici asistanligi yapti ve abimin esi insan kaynaklarinda o bile soyluyor boyle diye. O yuzden neden devamli asla sekreter degil demeni cok iyi anliyorum.:)) ama cok uluslu sirketler disinda malesef yonetici asistanliginin ne oldugunu bilmeyen cooook kisi ve kurum var ben sansliydim iyi bir yerde hakkini vererek yaptim ancak son bir yer vard iki evlere senlik, neyseki hepsinden kurtuldum kendi isimi yapiyorum.
Cok uzun oldu ama yazmak istemisim:)
Sevgiler,
Asli

habibe dedi ki...

En kötüsü de ruhen 'ben burada çalışabilirim' dediğin bir yerden merdivenaltı gibi pis bir mekana yönlendirilmen.. zor dostum zor..