30 Eyl 2009

Sigara

Hayatımda hiç sigara içmedim ben, ailemde, yakın çevremde ve arkadaşlarım arasında da içen yok. Evlendik, adam söz verdi bırakacağına. 4 senedir aynı terane, ha şimdi ha yarın...

Azalttı, beynini yiye yiye bıraktıracağım. Ama o zaman ben ne hal edeceğim?

- Bolcana cola içerim, 'çok zararlı o'. 'Sus bee sen kendi sigarana bak'.
- Nutella götürürüm, 'sivilce çıkacak bak'. 'Sus bee sen kendi sigarana bak'.
- Cips yerim, 'yiyorsun ama bak zararlı şeyler onlar'. 'Sus bee sen kendi sigarana bak'.
- Bonibon tarlası yarattım evde, 'boyalı boyalı onlar pis şeyler yeme'. 'Sus bee sen kendi sigarana bak'.
- Yemek yemem, muzla karnımı doyururum, 'çok sağlıksız besleniyorsun bak hasta olacaksın'. 'Sus bee sen kendi sigarana bak'.
- İnce giyinirim, 'üşüteceksin hırka giy'. 'Sus bee sen kendi sigarana bak'.
- 'Ayağına çorap giy'. 'Sus bee sen kendi sigarana bak'.
- Kışın dondurma zıkkımlanasım gelir 'hasta olursun bu havada'. 'Sus bee sen kendi sigarana bak'.
- Gereksiz yere alışveriş yaparım, 'kızım iyice abarttın haa kaç para o?' 'Sus bee sen kendi sigarana bak, hergün kaç para harcıyorsun'.
- Kendimi accessorize'a vururum ay sonunda abarttığım ortaya çıkar, 'ya azıcık az alsana şuradan. yazık günah, sanki hiç takın yok ev doldu taştı'. 'Sus bee sen kendi sigarana bak'.
- Adam birşey almak ister, 'ya valla ben bayıldım buna alalım mı?' 'Ne gerek var beee zaten hergün sigarraya kaç para veriyorsun. Çarp bilmem kaçla bilmem kaçı. Bak gördün mü? Bırak o mereti, o zaman alırsın ancak.'

Sevgili koca insanı sen bırak sigarayı, söyleyecek sözüm kalmayacağı için ben de bütün kötü alışkanlıklarımdan vazgeçeğim. Söz...

22 yorum:

Damlo dedi ki...

melek gibi adammış bi sigarası varrr :D

uyuz cadı dedi ki...

öyle melek falan diil de, kötü alışkanlık olarak bi sigarası var gerçekten :)

Merve dedi ki...

:)) laliş bence bırakmasın yaa!
Zor olacak senin için öyle gözüküyor!

Hayır ben ne edeceğim ileride? Benimkinin sigarası bile yok!
Ama o da abartık biraz..depolama hastalığı var kuzunun..
Islak mendil çook kullanır evde,araba da vs vs hani üstünde yazar ya şura da kullanabilirsiniz gibisinden biz uyguluyoruz işte :)

Abartır Metro'dan 20 tane birden gören sanki evde 5 çocuğumuz var zanneder öyle
Nesfit'e sarar ara ara..gene Metro'dan 7 tane birden..


Ben neye sardıracağım böyle bilmiyorum ileride :(( kızıyor bana çok alınca ama..o kadar dikkatli ki bak moda bu..bak şu çok zarif,güzel..

bende ister,istemez alıyorum! o itiyor beni alışverişe :))

heidi dedi ki...

Lale sen de eşine söyleyecek söz bırakmamışsın. Bence sigarayı bırakırsa o alışır yeni duruma ama sen depresyona girersin. Hiç üstüne gitme. Hem bakarsın yarın öbür gün gaza gelirsiniz bebek filan istersiniz o zaman mecburen bırakır. :))

*Lale'yi çocuk için gaza getirme çabaları 1

uyuz cadı dedi ki...

merviş hee bırkamasın, sonra hasta olucak valla :) kaç yaşından beri içiyomuş bi de yeni de değil.
diyorum ya bırak ya da kısa zamanda yollan öbür tarafa ben hala gençken yeni birilerini bulup hayatıma devam edeyim, gıcık oluyo. zaten gıcık olsun da bıraksın diye söylüyorum ama tınn..
ben içimdeki bu alışveriş canavarına yeni kılıflar bulurum şekerim, o bıraksında :)

ay sizinki de ayrı terane :) napıcakmış o kadar mendili :)
bizim evde bir de kablo yığını var anacım, çivi, vida.
mesela akşam eve geliyo cebinden bozuk para ve vida çıkıyo. tamirci mi bu adam? yooo bildiğin tasarımcı, yani masabaşında takılıyo işte.
demek ki her an lazım olabilir diye hep yanında taşıyo anlamadım valla :) hani biz tazeleleyim diye ruj muj atarız ya çantamıza bu da öyle heralde.
bir de aldığımız hiçbir şeyin kutusu atılmaz. mazaerette şu, taşınırken koyarmışız içine zarar görmezmiş. ben atıyorum tabi, yoksa kutulardan ev yapıp içinde yaşicaz yani o derece çoklar..

Merve dedi ki...

şaka bir yana kesin bıraksın tabii..!
Benim babamda senelerdir içiyor çook üzülüyorum bende oturup ağlıyorum birde..biliyorsun kalp hastası üstelik..:(

Lazerle tedavisi çıkmış bunun şeker işe yarıyor diyorlar tek seans 15o miydi neydi denemeye değer bence laliş!

o kutuları sen kaplasan güzel olur bence ..Laura Ashley yapıyor ya o tarz içine de vidaları koyarsın :))

dikisdersi dedi ki...

bir sigaraya mahsuben yaptıgın şeylere bak :P melek gibi adam sesi çıkmıyor:)

alis dedi ki...

İnsanlar tek başlarına sigarayı bırakamıyorlar, çünkü onlara keyifli geliyor ve içten içe aslında bırakmak istemiyorlar. Dış müdahale şart. Şu an nasıl içmişim diye şaşırsam da eskiden ben de sigara içiyordum. Seviyordum da, bırakmak içimden gelmiyordu. Sevgilim içmiyor ve uzun süre bu duruma tahammül etti. Nasıl etti bilmiyorum, ben şu an sigara içmiş birini değil öpmek, sarılmaktan bile tiksiniyorum. Bana sigarayı günde 5'e indirtti(başlarda çok zorlandım) ve dediki benim doğumgünümde bırak.. 2-3 ay böyle devam ettik, dediği tarihte gerçekten de son sigaramı içtim. Kaçamak yapardım kendimi tutamayıp ama çoook büyük yemin ettirdi. İlk 1 ay zorlandım, ilk 1 yıl ara ara canım istedi. 3 yıl oldu bırakalı ve şu an içimden sigaraya dair en ufak bir istek bile yok. Hatta kokusundan çok tiksiniyorum. Bu arada yok kilo alma, aşırı iştah vs. bağımlıların bahane olarak ortaya attıkları mitler; onlar kendi kendilerine işkence ediyorlar.

İnsan kendi sağlığını önemseyemiyor bir türlü, büyük bir yemin, sevdiğin birine karşı sorumluluk gibi şeyler daha etkili. Eşini en iyi sen tanıyorsun, onda etkili olacak yöntemi de sen biliyorsun, umarım bırakır ve mutlu mesut uzun ömürler yaşarsınız :D

Pinky dedi ki...

yaa bende bıraktıramıyorum. söz veriyor bıraktım diye yine başlıyor. varmı şöyle tiksindirecek afili bir planın Uyuzcum?

puck-robin dedi ki...

al birini vur ötekine. seninki x 2 eşittir benimki :D ben sigaradan tiksinirim adeta , biz başladığımızda bırakmıştı hatta kendi kendine gururlanıyordu ama yeniden başladı, önce benden gizli içiyordu ama ben çakıyordum sonra açık açık içmeye başladı. sorna o da hiç bir kutuyu, fişi, kullanım kılavuzunu atmaz yetmiş yıl saklar sanki gelecek nesillere miras bırakacağız.

Gidi Kuzgun Güdük Fare dedi ki...

Ya nolcak bıraksın sen de bundan sonra "Sus be sen senelerce içtiğin sigaraya bak" dersin amaaan laf mı yok :))

Haydins dedi ki...

:)) ben de aynı senin gibiyim ,hiç sigara içmedim çevremde içen arkadaşlarımıda yanımda içirmedim hatta..Sevgili koccim kocam olmadan önce kendi kendine evlenince bırakacağım diye bir söz verdi,evde içmiyor ama işte filan içiyor paket taşımıyorum diyor ama orada burada paket buluyorum sonrada açıyorum ağzımı yumuyorum gözümü..sen kendin söz verdin de bir sözü tutamıyorsunda bıdı bıdı

zeynep dedi ki...

umarım bıraktırırsın, çabaların bir netice verir inş..
feci bişiy ne anlarlar ki ben de bunu anlamam..

asyaselda dedi ki...

:):):)
hamile kal:):):):)
ben hamile kalınca bıraktı sen içersen bende içerim dedim...
bişey olursa sorumlusu sensin 2 senedir içmiyor:):):)

uyuz cadı dedi ki...

merve'cim evet yaa senin de baba içiyo. bıraksın :(
lazere ben de bakıcam, hatta bizim eve çok yakın bi yerde varmış çok iyiymiş. uzun yıllardır içince bırakmak zordur tabi, böyle destekler şart.

dikisdersi, sorma pek melek :) oradan öyle mi duruyo :)

alis, ayy nasıl sevindim senin adına.. tebrik ederim, gerçekten..
benimki bırakamıyo anacım, yapamıyo yani. çıkma teklif etti söz verdi. evlenme teklif etti sigara paketini buruşturdu attı. nişanlandık bıraktı benden gizli içiyomuş. yine söz verdi, hep ertleiyo ama. azaltıyo çoğaltıyo falan. ek bi destek şart bence de.. inşallah dediğin gibi bırakır uzun zaman birlikte yaşarız, siz de öyle :)

pinky, yok anacım ya.. ne dediysem yaptıramadım, ağladım sızladım. olmadı kızdım küstüm.. hiçbri kar etmedi...

puck, ya niye bırakmıyo bunlar? üff.. o kutular çok kıymetli ama öyle deme. taşınırken lazım olucak :)

uyuz cadı dedi ki...

güdük fare, haha akıl akıldan üstünmüş anacım. hiç aklıma gelmemişti geçmişi yüzüne vurmak. başka konularda yaptığım şey sigarada neden olmasın? :) merci şekerrr

serpil'cim ah o bıdı bıdıları az mı ettim?.. ama inat işte, insanın içinde olacak.. seninki yine iyi evde içmiyo bak. bizimki de pencere önünde falan idare ediyo ama iğreniyorum yine de. pislik bişey neticede..

zeynep, sağol canım ya.. ben de anlamıyorum berbat kokuyo, o kadar zararlı, bir sürü para ziyanı.. anlamıyorum...

asyaselda, hehe heralde bu okuduğun 2. yazım. çünkü bknz. 2 alttaki yazı ve bloğun tozlu yapraklarına gömülmüş birçokları daha.. ben çocukları hiç sevmem :) adam sigarayı bıraksın diye kendime o eziyeti de edemiciiim yani. ana isteyen olursa bir fikir , başkası uygulayabilir :)

a. gizem dedi ki...

bişi diycem benim annem hayatta ölsem bırakamam diyen biri olmasına ragmen Zyban ve Nikotin bantlarıyla bıraktı...

gercekten içenleri hem anlayamıyorum hem de çevremde içilmesine tahammul dahi edemiyorum

hem kendilerini zehirledikleri gibi hem de biz masum insancıkları zehirliyorlar bence radikal kararlar almalısın lalecim :) nası diyeceksin :)

türk erkeği zaten damar yapısından dolayı kalp hastalığına çok müsait bakınız benim babiş bakınız mervenin babiş .. ama Allahtan benimki bypass oldugu gün 6 yıl kadar önce sigarayı bıraktı çok sükür darısı mervenin babasının ve eniştemizin başına.

biz anneme süper bir yıldırma programı uyguladık işte Alisin sevgilisini de alkışlıyorummm!!!

bence zybanla başlatabilirsin lale, sigarayı içecek ama ilacı da içecek 20 gün sonra tinsinip kendisi bırakıyormuş zaten hayatımda asla tadına bile bakmadım iğrenc bi kokusu var zaten bence denemek bile salaklık (icenler sizden özür dilemiyorum , gercekten gerçekten insan olarak anlayamıyorum sizleri :P )

sonra da bırakınca nikotin bantları...

şimdi kokusuna tahammul bile edemiyor annem , işte alis in de dediği gibi, sarılmak dahi istemiyosun yaa..

o yuzden gerçekten lale, bence sen azimle ve başarıyla bu işi halledersin diyorummm vee buradan bu işi takip edelim bence diyorum :))

çok mu abarttım şeker? ;)

JuVeNiL dedi ki...

cadı aynı bas kıyı anneme yapıyorum, ne hesaplanacak olsa sen önce sigaranı hesapla,heh bak ona harcayacağımıza buna harcayabiliriz.. aynı üsütne ince bişi giyden tut, zararlı yiyeceklere kadar verdiğim cevap aynı ve dediğin gibi.. o sigaradan vazgeçsin ben de bütün kötü alışkanlıklarımdan vazgeçebilirim:)

Leah dedi ki...

Sigara yine bi derece iyi, en azından sarhoş etmiyor. Benim erkek arkadaşım sigara içmiyor da noluyor. Adam içki delisi. En nefret ettiğim şey de bi erkeğin içki içerken bokunu çıkarıp aciz duruma düşmesidir. Tiksiniyorum bu olaydan. Bence sen yat kalk dua et kocana uyuz cadı hem her aldığına bi bahane oluyor baksana :)

Anne ve kızları dedi ki...

Lalecim seninki yine iyiymiş!Benim koca hem sigara içer,hem de bana asla sigarası ile ilgili yorum yaptırmaz!Aslaaa!Ben bir şey söyleyecek olsam,"o ayrı öbürü ayrııı" der hemen!Yaaa bir de böylesi var!Kendi sigara alışkanlığını benim hiçbir şeyimle eşleştirmez!
Ama ne oldu biliyor musun?Birgün kocacığım kendi kendine,benim asla en ufak bir sözüm dahi olmadan sigarayı bırakmaya karar verdi.Şimdi yaklaşık 20 gündür içmiyor ve bende çok seviniyorum!Darısı seninkinin başına!

uyuz cadı dedi ki...

gizomm dur bakiim o gülme krizinden sonra ben buraya bişey yazmamışım :)
dün benimkine söyledim şekerim, içiyosun şudur budur ne kadar aptalsın kendine bunu yapıyosun falan. çok ayıp ama dediğin gibi salaklık yani, küllüğe bi bakıyorum midem kalkıyo, inanamıyorum yani bi insan kendine bunu nasıl yapar? sırf kendine de mi? bize de, bal, ben, mumu falan.. hepimizi etkiliyo. neyse dedim sana yarın ilaç alıcam ben, gizonun annesi bırakmış. ben kendim bırakıcam dedi ama kendi de inanmıyo tabi ki buna. dedim bu meret bigün bırakılmicak mı? evet. ee ne diye uzatıyoruz? lazere kesin gitmezdi bu kırk bahane uydurur, bu ilaç olayı süper oldu Gizom çok sağol.. birazdan inip alıcam kocaman öperim seni muaaaah

leah, ah anacım seninki gerçeten daha kötü.. benimki de hiç içki içmez, bizim hiç aklımıza bile gelmiyo. almış bir iki bişey, senelerce durdu attım en sonunda. sen sakın evlenme o adamla dermişim :p selin karacehennem gibi konuşiim mi? hayır katiyetle kabulüm diil :))

anne ve kızları, ay seninki de hem kel hem fodul anacım :) o kadar içicek içicek laf ettirmicek, biraz reis modunda galiba?. benimki de diyodu bu benim yakıtım bilmem ne, edicem içine yakıtının o olucak tövbe tövbe. ama bırakmış bile baksana, gerçi benimki var ya kaç kere bıraktı öyle.. umarım başlamaz da rahat edersiniz şekerim..
öptüm

Decaf Latte dedi ki...

:)