12 Eki 2009

Cadı

Elma gördüğüm zaman eşimin anneannesi aklıma geliyor. Çünkü kendisini Pamuk Prenses'e kırmızı ve parlak elmayı uzatan cadıya benzetiyorum. Ta kendisi, hatta elmayı bile vermez 'vışş anam elma zıkkımlanmak sizin neyize? oturun aşşaaa' der.

Yaşlı dediğin, hele ki söz konusu 'anneanne' sıfatıysa tadından yenmeyen tonton olmaz mı? Olmazmış...
Nasıl öğrendim? Yeni evliyiz, anneanne birilerine şapka örmüş (tabi ki bana değil), aslında umrumda bile değil bana ne şapkadan insanlık olsun diye 'aa ne güzel siz mi ördünüz?' dedim, 'yok dedem' dedi.
Şimdi yaratık değil de ne bu kadın Allah aşkına! Ağzım açık kaldım böyle. Haa ağzımın açık kalışı sadece o seferde kalmadı, geçenlerde eşimin teyzesinde kalabalık misafir vardı ben de bahçede oturdum, anneannesi de yanımda (tabi yüzüme bile bakmıyor), yemek yerken masayı önümden çekip yanında oturan birine yanaştırdı! Şaka?! Herhalde di mi? Şaka!
Cadı kadın, yemek yiyorum ben burada di mi? Çatalım elimde kaldı, masa gitti yarım metre geriye.
Öyle bir pis baktım ki, tabi k.çında değil eminim. Mutlu bile olmuştur beni sinir ettiği için.
Bunun gibi o kadar çok şey oldu ki, kendi kendime 'artık gördüğümde selam bile vermeyeceğim' dedim.
Salak ben! Tabi ki yapmadım, yapamadım -zira kendisi gibi olmayı asla istemem. Neyse geçenlerde yine mecburen karşılaştık, selam verdim kafasını kaldırmadı, 'öpeyim' dedim yanağına uzandım o kafayı var ya neredeyse sandalyenin altına sokacak öyle bir eğil di ki! Sana kaldım sanki, terbiyesizlik olmasın diye öpeyim dedim. Hareketlere bak.


Önceki hafta da bir düğün vardı, bu anneannenin kardeşi. Öyle tatlı bir kadın ki, hele eşi tıpkı noel baba gibi. Çok tatlılar.
Neyse, düğün salonunda olacakmış nikahları hiç gitmek istemedim ama Zahide teyze'yi çok sevdiğimden yola koyuldum. Aslında ben kimseyi 'düğün salonuna gidecek kadar' sevmem ama, neyse... İşte bu defa 'anneanne'nin yanına gitmedim, içim istemedi.

Ailedeki aşığım olan ufaklıklarla oturuyoruz masada, telefonda oyun oynayıp vakit geçirmek derdimiz. Haa bir de kulaklarımıza pamuk arayışındayız. Galiba bir tek biz rahatsız oluyoruz çünkü oradaki bütün insanlar tek kullanımlık kulaklara sahipmiş gibi davranıyorlar. Bozuldu, kullan at, yenisini tak.
Lazım olmayacak mı yarın sabah o kulak size? Niye sağır ediyorsunuz ki?

Anneanne sanki b.ka bakar gibi üçümüze (ben ve biri 11 diğeri 12 yaşında olan kızlar) bir bakış attı sonra 'ne biçim insansızzz? galhın insan içine çıhın topluma garışın' dedi.

Kızların babası bize bakıp kaş göz etti, hani sallamayın yaşlıdır der gibi. Zaten kalkıpta ağzını yırtacak halimiz yok. Yapsan yapamaz mısın? Elinde yeterince teşvik var ama, yapmıyorsun işte.

Durdu durdu yine b.ka bakar gibi buruşuk suratıyla, 'ne o goca garılar gibi oturursizz galhın topluma garışın' diye bağırdı. Evet bildiğin bağırdı.

Hay o toplum kadar kafana taş düşsün be kadın! Neymiş içine ettiğimin toplumu? Kıro kıro kolbastı yapanlar mı? Kalk sen yap. Bak Ajda Pekkan'la yaşıtsın, kadın taş gibi sen ne haldesin? Desene, o sana b.kmuşsun gibi bakıyor sen de ona desene. Yok denmez, neden? Büyük.

Sonra gecenin kalanında herkes bana onun taklidini yaptırdı, güldü. Bir tek ben eğlenmedim, çünkü davranışlara maruz kalan bizzat bendenizdim.

Yanlış anlaşılma olmasın, bu hareketleri sırf bana değil herkese. İkisi hariç. İçlerinden biri de eşim ya, pek kıymetli torunu ya, herhalde elin paçoz kızını mükemmel torununa layık görememiş kendisi.

Bu yazıyı düğünde 'ben bayılacağım' dedikce 'tatlım öyle deme bloğuna malzeme çıkıyor bak' diyen eşime ithaf ediyorum. Beklediğin gibi bir yazı olmadı galiba, ama senin için değişik cümleler değil. Anneanneni her gördüğümde aynı şeyleri hissedip söylüyorum zaten.

32 yorum:

n@zo dedi ki...

Ne ilginç, ben hiç böyle bir anneanne görmemiştim. Ah Laliş sen benim anneannemi görsen yersin heralde :) Beyaz tenli, nur yüzlüdür. Olur ya öyle yaşlılar. Bir de tatlı dillidir ki sorma :) Çok özledim valla, sen anlatınca öyle olmadığı için daha çok sevdim..
Sana kolaylıklar diliyorum :)

poh poh perisi dedi ki...

çok güldüm ben bu yazına Allah sabır versin sana uyuzcan iyi dayanıp çenene hakim olabiliyorsun....

Flame dedi ki...

Rahmetli ananem senin o pamuk dediklerindendi.. Eşimin annanesi de pek iyidir bende nedense babannelere uyuz olurum ama kayınvalidem değil. Günahını almayayım kadının şimdi. İstisnalara atlayalım gerisini uyuz ilan edelim olmaz mı :D

Sende galhsaydın beaaa ne olcakkkii pehpehepehehhhh

puck-robin dedi ki...

Benim anneannem de Cruela De Vil'in halk arasında vücut bulmuş halidir. Çok huysuzdur. Bir de hastalığı arttıkça küfür etmeye de başladı Allah sonumuzu hayır etsin :D

small button nose dedi ki...

ya sen niye bukadar tatlisin valla cok merak ediyorum seni
alttaki blogundada sitem etmissin ama ben gunde iki posta girip okuyorum sikildikca okuyorum okudukca guluyorum blogunu

uyuz cadı dedi ki...

nazo'cum yerim yerim :) hani ne kadar çocuk sevmezsem o kadar yaşlı severim ben bi de. bayılırım saatlerce konuşayım, gençliğini anlatsın, gereksiz ayrıntılara girsin, aynı şeyi kırk kere söylesin, bana bişey örsün falan. buruşuk eller, gevşek başörtüleri falan. ay pek severim.. benim anneannem de çok tatlıydı, ama rahmetli oldu. kala kala okuduğun modele kaldık işte.. aaaah anneanneciğim benim...

poh poh perisi, haha uyuzcan ne ya :) çok hoşuma gitti, ay hasta oldum.. uyuzcan :))

flame, babanneler gıcık olurlar genelde. bu bizdeki anneanne daha çok babaanne kalıplarına uyuyo aslında. istisnaları atlayalım bence de :) kalkıcam bi dahaki sefere merak etmesin :)

puck, anaa küfür eden anneanne düşünemiyorum. hoş önümde çok yakın bi örnek var niye düşünemiyosam salaklık bende yani..
çok geçmiş olsun canım..

small button nose, diyosuuun :) tatlısın diye ısrar ediyosun. ay sana bişey diyim mi, yüzümü hiç görmedin ya mesela bi de beni tanısan aaah ha tadımdan yenmiyorum ben bak tanıştıklarıma sor :p
iyi şımardım akşam akşam Allah razı olsun senden sağol :)

Hamarat hanım dedi ki...

sağolsun benim anneannemde ömrümüzü ayak yıkamakla geçirtti bize:) dayımın gelini "nene memlekete gidince mangal partisi yapalım" demişti de bize biraz koymuştu bu laf. sen gene de eşine gerçek hislerini aktarma:) emin ol bende de biraz farklı modelden var...

dyq dedi ki...

çok güldürdün beni :)

a. gizem dedi ki...

ah senin anneannen yukardaki değil, benim babannemle aynı, pamuk pamuk... nasıl özledim onu bi bilsen lalecim, mekanı cennetir onun şimdi eminim... bu kadar mı dünya iyisi olur insan? onun gibi olmayı çok isterdim!
keşke eşinin anneannesi de öyle olabilse kendi de rahat ederdi bence, stres olmaz hastalıklara davetiye cıkarmazdı.. umarım bu anlattıgın özellikler genetik kodlarla örtüşmüyodur :)) çünkü oyle olması demek kızının da öyle olması mı demek? aman allah korusun lalecim... bizim etrafımızda hep pamuk nineler olsun, kırmızı başlıklı kıza kıpkırmızı elma vermeye kalkanlar değil :)
lale benim düğünüme gelirsin dimi?
ben düğün salonunda evlenmicem zaten :) deniz atlı spor klübünde istiyo ama bakalım... benimse gönlümden başka bi yer geciyor :)

geveze baykuş dedi ki...

ayyy çok fenaymış ya!
sabır diliyorum :)

sema dedi ki...

ya lale sorma ben de nefret ediyorum bu huysuz, sevgisiz yaşlılardan sen yaşlısın sevgi dolu ol pamuk ol yok
ben de bu bayram kayınvalidemlere gittim 3 günlük tatilim bitti eve dönücez kayınvalidem tutturdu komşusunun annesi sitem ediyomuş (ona neyse benden) gelinin geliyo bir getirmiyorsun diye 5 dakikalığına gidelim dedi ben de eşofmanlarımı giydim saçlarımı topladım 8 saatlik yola gidicem en rahat halimle iyi dedim kalbini kırmayım 5 dakka gidelim
neyse bayramlaştık bu yaşlı kadın bağırıyo bu kimm diye
eminenin gelini dediler
(orda öyle senin ismin yok şunun gelinisin)
kadın bana baktı aynı ananenin sana baktığı gibi:))
ben bunu görmüştüm güzeldi ne kadar bozulmuş ne olmuş buna dedi o kadar insan varki ben yerin dibine girdim
kayınvalidem hamile ya 3 aylık midesi falan bulanıyo dedi (evt hamileyim ama gayet normal bir hamileyim yok yani bulantım falan kayınvalideme de bir sinir oldum orda)ne biçim hamile bu göbeği falan yok sağlıksız olmasın torun dedi yani yola çıkıcam ne moral kaldı ne bi şey insan bi hayırlı olsun der bi şey der ben ananemi hiç tanımadım ama benim babaannem melekti böyle yaşlıları görünce şok oluyorum

uyuz cadı dedi ki...

hamarat hanım, ay söylemek zorunda hissediyorum kendimi, tutamıyorum ki :) gerçi zaten benim yüzümden okunur herşey, asla numara yapamıyorum. herkeste biliyo kadının ne cadı olduğunu ama :)

geveze baykuş, ay sinir yaa di mi? Allah çocuklarına sabır versin, herkese kızıyo çünkü.

sema, ayyy ne manyak kadınmış ya çakıcaksın iki tane. bi de nutkun tutuldu di mi senin orda? bişey de diyemedin kesin, çünkü hiç öyle bi salaklık beklemediğinden hazırlıksız yakalanmışsındır. bi de insan sonradan kurar şöyle deseydim böyle deseydim diye. amaaan boşver ya, aptal kadın. kıskanmıştır seni o, kendi gelini çirkinse :)

uyuz cadı dedi ki...

gizoş, ay ne tatlıymış ya ben tanısaydım keşke. benim eşiminde de dedesi öyleymiş mesela, çok tatlıymış. nasıl merak ederim, tanısaydım kesin çok severdim..
genetik kodlarla bu kadarı örtüşmüyo anacım, bi tek pamuk prensesteki cadıyla örtüşüyo kodları. kalanını es geçmiş hehe :)

kız gelicem tabi deli :) kaç kere konuştuk bunu gizom :) atlı klüp fikrini de hastayım, söylemiştim. acayippp romantik buluyorum, atları da çok severim ya ben. ayyy harika

mariposa dedi ki...

Bayıldım ya... :) gülmekten yere yattım, bende de böyle annane var ama küfür etmez son derece asortiktir ama bi laf koyar, mal gibi kalırsın. Ayrıca da kafasında bişey bi fikir bi yargı oluşturduysa gebersen de değiştiremezsin. Allahtan beni çok sever...:)))

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

size bir şey söyleyeyim mi, benim Anneannem biz hariç kimseyi sevmezdi. Ama bu anneanne gibi de aleni belli etmezdi. Yazınız nasıl hoşuma gitti bilseniz.

HUYSUZ dedi ki...

gülmekten öldüm hem anneanneye hem de sana :))

JuVeNiL dedi ki...

cadı, insanlara "yaşından dolayı saygı göstermek" lazım gerekmesini desteklemiyorum;çünkü bazı insanların yaşı büyüyor;ama maalesef aklı küçük kalıyor.. Bazı küçüklere onlardan çok daha saygı ve sevgi besliyorum.. Elini öpmek olayına da çok karşıyımdır, öyle bir şey olur ki elini öper içime sokar böğrümeden ayırmam ;ama sırf yaşlı diye pis ellerini öpemem senin..

Merve dedi ki...

amanınn nasıl anneannedir böyle! :)

benim tontişimin bir kanatları eksiktir valla..bembeyaz şeker mi şeker bir temiz,pak düzenlidir ki içim açılır valla! Bir de cin gibi hiçbirseyi unutmaz, hemen anlar..

Markettekiler bile anne anne diye peşinde öyle severler ama işte tatlı dilli olmak,sevecen yaklaşmaktan...

Birde mesela, babamın halası var doğuludur o da aynı şiveyle konuşur!

Kızları hiç sevmez! Varsa yoksa babamdır!
Ben universiteyi kazanınca mervenin nesine üniversite demişti..

Kendi erkek torunu kazanamamişti da ondan!

Kızları hiç sevmez bu türler bilirim lalişim!

nora dedi ki...

Sürahi nineee !!!

:D:D:D:D

Valla bol sabır diliyorum :D Zor yahu...

AssoRTieK dedi ki...

:)tamamen torununu kıskanıo:)
bide şirine hanım odamı paylaştım,engin fikirlerinizi bekliormmmmm

uyuz cadı dedi ki...

mariposa, komik mi yav? insan içinde olunca hiç gülmüy da :) en azından bi işe yarasın acı hatıralarım, güldüysen ne mutlu bana :)
seninki tarafından seviliyosan sorun yok canııım düşünen beni düşünsün :p

laleninbahcesi, sizin anneanne yine seviyomuş torunlarını. bizdeki sadece üç kişiyi sever, 4 kızının içinden birini, en ufak kız torununu bi de benim kocayı. sevmediğini de yüzümüze çarpar üstelik. ahh ah :)

huysuz, anneanneyi görsen gülemezsin de haa. vışşş anam ne gülirsiz der zıkkım eder o kahkahayı :)

juvenil, haklısın tabi ama yine de insan kendine yakıştıramıyo yani. hoş arkasından atıp tutmakta hoş bişey diil ama yüzüne de gülmüyorum zaten. gülsem de farketmez bana hiç bakmıyo, sadece aşağılayacağı zaman pis pis diker gözlerini. ay niye böyle acaba?
ben de kimsenin elini öpmem ya, yıkandın mı acaba di mi? ailemizin en büyüğü amcamız daha selam vermeden burnuna sokar o eli. ne varsa artık, ego tatmini mi ne?

merviş, cadı cadı :) seninki ne tatlı ya, benim anneannem de pek tatlıydı. o hala da ne biçimmiş ya, çakarım iki tane :p çok ayıp söylediği şey cık cık cık.

nora, hah doğru söyledin. sürahi valla :)

uyuz cadı dedi ki...

serpilcim aman benimkini de herkes kıskanıyo, çattık mı nedir? ayrı ayrı uğraş.
bakiim tatlım odana :)

habibe dedi ki...

Ah Lalecim, tasvirlerin o kadar güzel ki.. "Zaten kalkıpta ağzını yırtacak halimiz yok" sözüne çok güldüm.. Acaba gözden ırak mısın, gönülden de ırak olmuşsun..

Ozge Sipahioğlu dedi ki...

gercekten klasık anneanne tnımının oldukca dısında bir davranıss.kendi kaybeder.emınım 1 bardak suya ihtiyacı olacagı günler yakın:)

meltem dedi ki...

ben de daha az uyuz değilmişim yani daha yeni izlemeye aldım yuuuuuuh
neyse zararın neresinden dönülse kardır
valla şapşal hissettim kendimi nasıl görmedim diye :(
aman neyse
anneanneler her zaman toton ihtiyarlar olmuyorlar maalesef:)
eşimin anneannesi görünüş olarak sevimliydi ama küfürün bini bin paraydıı, bana da d..o... demişti kendisi bütün ailede aman o yaşlı bi şey olmaz demişti:)
tabi eşimin anneside kızıyomuş gibi yapıp kıs kısss gülmüştü
neyse anneannesi öldü geçenlerde ama ben üzüldüm..

Seddosh dedi ki...

Laliş,iyi sabırlıymışsın ya...Ben de benim eşimin ailesine bakıp bu adam bun ların içinde nasıl bu kadar iyi karaktere sahip olmuş diye düşünürm..Senin eşinde onlardan biri galiba:)

Ayy boşver kim takar ananeyi:)

uyuz cadı dedi ki...

habibe, göz görmek istemezse ben ne yapayım canım? :)

özge, di mi? anneanne dediğin tonton olur ya sevgi yumağıdır. ama nerde bizde o şans?

meltem, hehe sana çok güldüm ben bugün :) diğer bloğa da yazmışsın ya biliyodum yaaa diye hehe :) aklına mı takıldı şeker? sen içini ferah tut, ben hep burdayım zaten :)
yanlız sizin anneanne efsaneymiş! o ne biçim kadın ya? niye sana öyle dedi? aaa. gerçi ölmüş, ben de üzüldüm ama ne fena di mi? arkasından güzel şeyler söyletebilirdi, kendi seçimi.

sedoş, napiim canım bişey denmiyo işte. ben zaten herkese herşeyi söylediğim için bi de yaşlı kadınla papaz olmiim dedim :) tutamıyorum kendimi var ya, doğru bildiğimi söylicem illa da şimdi 80 yaşındaki kadın değişmeyeceğine göre ve çok akıllı olup direk suratıma konuşmadığına göre susup oturmak kalıyo bana. zaten çok az görüyorum :)

eliBubbly dedi ki...

ayy, ciddenn.. aksan maksan filan cuk oturmus yani.. gozumde canlandirdim resmen.. kizsan kizilmaz da yaa, yasli iste.. az da goruyomussun neyse ki.. boyle dinleyince komik oluyo bayaa, sen de bizim yerimize koy kendini, gul sadece :)

pixie dedi ki...

Gerçekten enteresanmış anane modeli...

İlerde olunmayacak anane budur sanırım :))

uyuz cadı dedi ki...

eliBubbly, tam erzurumlu di mi? vışşş anam lar falan :)
az görüyorum evet, ama rüyalarıma giriyo :p

pixie, aynen ya. kimse ilerde böyle olmasın anacım. kabus anneanne

sadeceben dedi ki...

Ben de çok güldem, en çok da tek kullanımlık kulak tanımlamasına. Çok güzel anlatmışsın. laylar sanki gözümde canlandı :)

uyuz cadı dedi ki...

sadece ben, bak yine aklıma geldi yazıyı okuyunca sinirlendim :) daha neler neler yaptı ben bunu yazdıktan sonra anacım. cadılıkta sınır tanımıyo kendisi.