11 Kas 2009

Durum Raporu

Geçen gün annemle D&R'daki çocuk kitaplarına bakıyorduk, hani güzel sanatlar mezunuyum ya, hani illustrasyon yapmaya bayılıyorum ya, birini alıyorum öbürünü bırakıyorum pek eğleniyoruz.

Arkamızda da bir adam var dönüp dönüp bana bakıyor. 'Allah Allah, cins midir nedir' dedim ses etmedim, biz kurcalamaya devam ediyoruz. En son her güne bir masal kitabını gördüm, 'aa anne bak bizdeki kitaptan' dedim, O da 'aaaaaaaa İsveç masalı varmış içinde ver bakayım' dedi, büyük bir mutlulukla çocuk taburelerine oturdu okumaya başladı, sanırsın ki zamanında İsveç'ten sürgün edilmişte memleketinin verdiği özlemle hikayeye sarılmış.

Neyse işte, o arada derede iki saattir bana bakan adam;
- 'Sizinki kaç yaşında?' dedi,
Ben de , '27' dedim. Aslında 28 oldum da ağız alışkanlığı işte.
- 'Hımmm o zaman okur, çünkü bizdeki 3 yaşında pek anlamıyor' dedi.
- 'Kendime aldım, kendime' dedim.
O an hızla anlatmakta olduğu beni hiç ilgilendirmeyen saçma sapan şeye ara verip yüzüme öyle bir şaşkınlıkla baktı ki size anlatamam.

Biz gülmeye başladık, adam giderken hala bana bakıyordu.

Ne o yani, bu kitapların içindeki çizimleri de çocuklar mı yapıyor sandı bu denyo? Çocuk kitaplarına 28 yaşındaki büyükler bakamaz, bunları okumaktan zevk alamaz, ya da resimleriyle aşk yaşamaz. Bu mudur?

Hep beni buluyorlar ya, yine buldular işte.

Uzun zamandır canım yazmak istemiyordu. O boşlukta yine beni neler buldu neler de anlatacak halim yok.

Şimdilik hala evle uğraşıyorum, hala bir araba alamadım onun için üfleyip püflüyorum. Sonra da 'sanki çekirdek alıyorsun da ne bu acele salak' diye kendi kendime kızıyorum.
Şöyle temiz bir Golf var mı bildiğiniz, bana satsanız mutlu mesut yaşasak...

Şimdilik böyle, sevgiler...

23 yorum:

Haydins dedi ki...

Tüh babam yazın sattı golf'ünü :) bilseydik yabancıya da gitmemiş olurdu :)

Flame dedi ki...

Bende oğluma alıp kendim okuyorum :D Boşverrr..

Somethin'Special dedi ki...

tatlım gel sana fiesta alalım :-)
en yenisinden :-)

kara kitap dedi ki...

çocuk kitaplarını ben de çok severim.hatta sık sık kendim için çocuk kitabı alıyorum.en son küçük kara balık ve aç gözlü turna balığı'nı aldım.çocuk dergilerine de bayılıyorum.meraklı minik ve mickey'nin klup evini hiç kaçırmam.bence çok güzeller.keşke ben de birşeyler çizebilseydim :(

meltem dedi ki...

:))))) nehirinde var o kitaptan:)

heidi dedi ki...

Hoşgeldin...Buralarda olduğunu bilmek ne güzel.

alis dedi ki...

Çocukken didaktik, tatsız tuzsuz kitaplar ve dandirik Gülten Dayıoğlu kitaplarından başka birşey okumamış zavallılar çocuk kitaplarının ne kadar harika olabileceğini anlayamıyor. Biz de annemle masal kitaplarına bayılırız, hele de güzel resimliyse mutlaka alırız.

Ben çocukken en çok Roald Dahl & Quentin Blake ikilisine ölüp bitiyordum, hala rafta Roald Dahl kitabı görünce heyecanlanırım.
Bir de yıllardır Eugen Sopko'nun resimlediği kitaplardan arıyorum ama nafile:

http://tinyurl.com/yzj4cyt

uyuz cadı dedi ki...

serpil'cim aaaa keşke tutsaymış baban şimdiye kadar :)

flame, di mi ama? çok güzeller. ben de hep alıcam galiba. bigün çocuğum olursa yaşadı :)

niyan'cımmm ay nasıl yapıcass onu? nerden alıcas? senin micra'dan alsak keşke bana di mi? kardeş kardeş gezerdik :)

kara kitap, ay ne tatlısın sen :) benden daha çok seviyosun baksana dergileri de alıyomuş. ben hiç alıcı gözüyle bakmadım onlara, dur bakiim bi dahaki sefere :)

meltem, çok güzel ama di mi? :) benim doğumgünümde prensesli bişey vardı galiba, komik miydi neydi? dur bakiim bi daha.

heidi, ay ne şekersin. teşekkür ederim :)

alis'cim aa sen de mi? :) ama çok güzeller ya napalım yani.. ben küçükken de şey vardı, ayşegül. annemin bi arkadaşı ciltletmişti onları kırmızı kaplı. hala duruyo içerde, bazen gelen çocuklar benim olabilir mi falan diyo da, kesin ve net bi şekilde savsaklıyorum. hiç verir miyim kitabımı ayol?
dur senin söylediğin siteye de bakıcam şimdi hemencek. eminim çok güzeldir.

uyuz cadı dedi ki...

aliscan baktım şimdi amazonda varlar ama çok pahalı beaa. türkiyede de kesin yoktur, eminim yani.
ama hiç görmemiştim daha evvel,çok güzel resimler.. keşke olsa da alsak buralardan :(

Syhn dedi ki...

he he. bana çocuk kitaplarıda okutmaya başlıycaksın sen he :)) adam çok güldüm 27 demene rağmen anlamaması pek bi garip.
araba konusunda ise öyle pek herkese sorma.. alım süreci uzarda uzar :(

İLug@ dedi ki...

kime ne yaw..ne istersen onu okursun ona bakarsın..yoo hayııır 18 den büyükleri şurdaki kitaplar beklio efendim,bunlar 0-12 yaş diye bi kaide mi var ki..cıkcıkcık!! ben de üstelik çok severim içindeki çizimleri hele bi de kabartmalıysa falan..:)
bu arada yazılarınızı gerçekten beğendim..bundan sonra listemdesiniz:)

Marshmallow dedi ki...

Bizzde erkek arkadaşımla devamlı olarak çocuk filmlerine gidiyoruz.En son gittiğimizde gayet heyecanla filmi beklerken saolsun bi bayan bayaa garipsedi bizi çok şaşırdı kendisi.Halbukülüm gayet normal bizce.En son lafınııda koyup gitti."Neyse baree çocuğunuz şanslı doğacak".Hee dedim yürü teyze yaa şurda iki gıdım zevkimiz var salçalanmaa

puck-robin dedi ki...

ben de nerede bizim cadı diyordum, sen şimdi size hesap mı vereceğim diye buna da uyuz olurusn :P :P

uyuz cadı dedi ki...

syhn, :) olabilir valla. kitabın her türlüsü güzel :) bu ara çok okuyamadım ama kaldığım yerden devam etmek istiyorum yine.

ilug@, teşekkür ederim :)

marshmallow, ben de çok severim çizgi filmleri. 34 yaşında olmasına rağmen uykuya geçerken cartoon network izleyen bi kocam var hem de :)

puck, evet çok sinirlendim. size ne ayol :P

Müge dedi ki...

Cadı,
bazıları biraz zor bulunabilir ama linkteki kitaplara da bak, ben müthiş buluyorum bunları. :)

http://mugeatalay.blogspot.com/2008/12/1.html

uyuz cadı dedi ki...

mügecim ayyy baktım çok güzeller. iştahım kabardı daaa nerden bulurum ki acep?

cecey dedi ki...

mrb uyuzcadı ben yeni üyeyim ve senin yorumlarını çok beğeniyorum,iş yerinde fırsat buldukça okuyorum

uyuz cadı dedi ki...

cecey, hoşgeldin. teşekkür ederim...

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

süpersiniz ya siz canım benim :)

Müge dedi ki...

Amazon, Beyoğlu Pandora Kitabevi... Buralarda bulabilirsin belki.

uyuz cadı dedi ki...

edoş, annem sana benziyo demiştim di mi? :)

müge'cim ben hiç gitmedim pandora kitabevine. hemen araştırıcam, bunlar orada olabileceğine göre harika bir yer. iç güdülerim böyle söylüyo :) sağolasın...

habibe dedi ki...

Dün Pinokyo filmini zevkle izlemiş biri olarak kitabını yeniden okumak istedim. Güzel resimleri olsa, hem okusam hem de çocuğuma sorsam, anlatsam kötü mü olur? Zaten çocuk küçük olduğu zaman yazılardan çok resimler önem kazanıyor bence. Umarım sen de çocuk kitaplarına resimler çizersin :)) Çocukların hayal gücüne katkı sağlarsın. Unutmadan, Küçük Prens kitabının 3 boyutlu çizimleri de çıkıyormuş :))

uyuz cadı dedi ki...

habibe, ay amin :) keşke yapsam resimler, çok mutlu olurum...
küçük prensi hemen almak lazım çabucak çıksa :)