5 Ara 2009

Annem

Yıllar geçtikçe iyiden iyiye anneme benzemeye başladım, bunda bir sakınca görememiş olabilirsiniz ama benzediğimiz yönler kendimi bildim bileli O'nda eleştirdiğim yönler.
Mesela hiç birşey beğenmez, birlikte alışverişe çıksanız fıktık olur kös kös eve dönersiniz. Aylarca arar arar üstüne başına kıyafet alamaz. Bense her dışarı çıktığımda deli gibi alır(d)ım, bir dolu şeyde de aklım kalır(dı). Ne oldu bana? Alacak doğru dürüst hiçbir şey bulamıyorum. Misal annem yaklaşık ekim ayının başından beri kendisine mont arıyor, ben de aynı zamanlardan beri kışlık bir ayakkabı. İkimizde bulamadık, ümidimiz de kalmadı zaten.
Niye yok anlamıyorum, neden bulamıyoruz? Gitmediğimiz alışveriş merkezi, gezmediğimiz mağaza kalmadı sorun üreticilerde mi bizde mi? Tabi ki bizde.

Dün konuşuyorduk, diyor ki 'kadıköy'e gidelim', 'maltepe'ye baktın mı?', 'bilmem ne alışveriş merkezine bakınsak'. Yok işte, hepsi elden geçti zaten, yok yok yok.

Ablam buluyormuş, dedim 'O da ne bulsa alıyor zaten, azıcık bize benzesin'. İpler koptu sonra, bari içimizden biri giyinebilsin değil mi? Kızdan ne istiyorsak?

Yaptığı garip garip espirilere gülmeye başladım mesela. Babam dedi ki geçen gün, eskiden gülmezmişim bir de üstüne kızarmışım bu ne biçim laf diye. 'Amaaaan' dedim 'baba, ergendim o zaman herşeye kıldım normal yani'. İnsanın kendini eleştirebilmesi çok iyi birşeymiş, öyle dedi babam. Yine bende övecek bir nokta buldu yani, seviyorum kendisini.
Saçma sapan şeylere dakikalarca gülüyoruz gözlerimizden yaşlar akıyor manyak manyak kikirdiyoruz. Tamamen saçmalık yani.

Ucuzluk hastası oldum çıktım, şundan bir sene evvel bile herşeyim Zara, Top Shop, Mango falanken artık pazarları talan ediyorum sevdiğim markaların indirimlerini bekliyorum. Eşim alsana dedikçe 'saçmaladın haaaa kaç para o?' diye çıkışıyorum. Hayra yormak lazım...

Birlikte mutfak alışverişine çıkıyoruz, ne sebze meyve alırsa özenip aynısından istiyorum. Halbuki yemezdim hiçbirini.

Annem aynı da, ben değiştim galiba. Yaşım da kocaman değil ya hani şu bir-iki senede mutasyona uğradım.

Yine annem gibi sosyal olsam, insanları sevsem, herkesle iki dakikada kanka olabilsem etrafıma neşe saçsam, hiç yüzümü asmasam hep gülsem, sabahları 2 saat yürüsem, korkusuzca minübüs şöförleri gibi araba kullansam, Tefal'e girip tezgahtar kıza 'ay içimden geldi demeden yapamayacağım hey düdük düdüklü tencere var mı?' desem altıma edene kadar gülsem, O'nun babama yaptığı gibi eşimi alttan alsam bir dediğini iki etmesem, zehirlendiğinde hastaneye giderken bile evden çıkmadan kazağıma uygun toka-yüzük-ruj üçlüsüyle uğraşabilsem, o kadar bakımlı olabilsem rujsuz ve küpesiz asla dolanmasam, kimseye küsmesem, pozitifliğimle herkesi yola getirsem, herkese kızan amcama ağzına geleni söyler saatlerce gülerler biri ayağını çek dese amcam kırk yıl küs kalır şunu bile becersem mesela ne büyük bir nimet, kimseye kızmasam, enerjim hiç tükenmese, hastane yatağında ağzımda oksijen maskesi kolumda serum iğnesiyle bile kızlarımın başımdaki tokayı çıkartmasına izin vermesem...

Yok işte, dedim ya annemde hep sinir olduğum yönlerine çekmeye başladım diye.
İyi birşey yok bende, cinsim cins.

19 yorum:

ezqi dedi ki...

Benim annemde öyle istediği bişeyi bulabilmek için elli tane mağaza dolaştırır kolay kolay bişeyi beğenmez tam beğendi alıyoruz oley deriz o kıyafet kasaya kadar gider kasada vazgeçer annem yine elimiz boş döneriz.hatta ayakkabı satın alıp 10dakika içinde karar değiştirip geri dönüp iade etmişliği bile vardır...Çok sinir bozucu bende mi öyle olucam yani şimdi :/ çok korkuyorum :/

uyuz cadı dedi ki...

ezgi, umarım olmazsın ya hayat böyle çok sıkıcı. en kısa zamanda eski halime dönmeye çalışıyorum :)

Anne ve kızları dedi ki...

Yaş ilerledikçe ben de fark ediyorum valla anneme benzediğimi.Aynen onda kızdığım hangi özellik varsa,bende de çıkmaya başladığını görüyorum!Ama bence şundan oluyor bu:Bunca zaman amaan anne,öyle yapma,böyle yapma diye diye şimdi artık bende çıkıyor aynı davranışlar:))

Leah dedi ki...

Aynı benim gibi düşünüyorsun. Ama biz sadece kötü olanları aldığımızı düşünüyoruz, iyi şeyler de vardır sanki arada, bunu görmek zor oluyor gerçi cadıcım :)

Damlo dedi ki...

hehe o zaman uyuz cadı olmassın ki :D bi de bende de başladı bi şey alamamak :S

meltem dedi ki...

canım müthiş bi anneden bahsediyorsun annene benzesen daha ne istersin ben bile özendim annendeki yaşama sevincine ve özgüvene
valla helal olsun

♥ PINK PRINCESS ♥ dedi ki...

hahha koptum hey düdük düdüklü tencere var mı:)))))))hala kahkahalarla gülüyorum,doğurmaktan korkuyorum 8 aylık hamileyimde..Annene bayıldım.Benimki de altta kalmaz hani:)Bu arada oğlak burcu mu?

uyuz cadı dedi ki...

anne ve kızları, bakalım senin kızlar nolucak :)

leah, e vardır belki ama ben sportif olmayı falan isterdim en çok. yolda yürürken yetişemiyorum kadına yaa aramızda 20 küsür yaş var bi de.

damlo, evet o zaman yazı yazamam di mi :)

meltem, valla annem öyle gerçekten ya. arkadaşlarım der ki büyüyünce senin annen olucam :) ben olamadım gitti ama.

pink princess, hehe çok alem kadın di mi :) aman bebeğine dikkat et sakın doğmasın şimdi :)
doğduğu ayı tam olarka bilmiyoruz valla o zaman köyde herkes 01.01 doğumluymuşta, bütün kardeşler hep yılın aynı günü doğmuş tesadüfe bak :9 zaten burçlara falan da inanmaz hiç.

eserce dedi ki...

valla kızların ortak özelliği bu galiba , büyüdükçe annelerinin daha önce beğenmedikleri özelliklerini almaya başlıyolar , örnek kız kardeşim :)

a. gizem dedi ki...

edanın ve senin anlattıgın kadar merak ettim valla anneni :)
çoook selamlarımı ilet canım benim.
seni de çok ozledim. hatta dur bir konusalım telefonda :)
annenin özelliklerine bittim özellikle amca mevzusuna
istanbula gelsem 1-2 ay yetiştirse beni laleciğim. olmaz mı :)))

Hamarat hanım dedi ki...

Annen çok yaşasın emi:)

ipex dedi ki...

ben evlendikten sonra anneme daha çok benzemeye başladığımı farkettim. sende de aynı durum olmasın? :))

geveze baykuş dedi ki...

allaaaaaaaaammm yalnız değilimmmmm, ben lanetli değilimmmmm! yaşasınnnnnnnnnn :))))

Somethin'Special dedi ki...

Armut dibine düşmüş, çokta şahane bi hanım olmuş :)

uyuz cadı dedi ki...

eserce, aman sizin aileden bir kurban verilmiş sen kendine dikkat et kardeş :)

gizo, söylerim canım zaten biliyo seni. her defasında hani bodrumdaki arkadaşım anneeeee diye bin kere söylüyorum hatırlıyo. tanışsan çok gülersin, ben öyleyim de :) sen benden asabiyet ve laf sokma dersi alıcaksın şekerim annemle ben çok tezatız. ya o ya ben :P

hamarat hanım, amin :)

ipex, olabilir valla. ama ablam hiç benzemedi hala didişiyolar :)

geveze baykuş, haha sen de mi? :)

uyuz cadı dedi ki...

niyancımm diyosuun yani :) teşekkür ederim minik kuşum. çok şekersin niyan yaa ben seni çok seviyorum biliyo musun? :)
öptüm çokk

.. dedi ki...

annen ben miyim acaba, diye düşünmeme sebep oldu bu yazı ama senin yaşlarında bi kızım olması biyolojik olarak imkansız 8)
burcunu biliyor olsaydın, başak olduğunu tastik ettirmek için soracaktım, neyse..
hiiş.. bak bi.. kan çekti mi?

Somethin'Special dedi ki...

Ben seni daha çok seviyorum janımm benimm :D

uyuz cadı dedi ki...

.., valla henüz çekmedi :)

niyanım, hayıııır :)