29 Ara 2009

Arabanı Da Al Git!

Arabayı aldık ama sadece 'arabanın işlerini' halledebilmek için kullanabiliyoruz. Birgün ruhsatını almam lazım (git 10 gün sonra gel demişlerdi), birgün muayenesini yaptırmam, başka bir zamanda genel bakıma sokturmam, vergisini ödemem, cart kağıdı, curt pulunu almam lazım...
Eşim çalıştığı için (biz evden çalışıyoruz ya iş sayılmıyor), bütün bunları benim yapmam gerekiyor. Yapayım ama hiç birinden anlamıyorum, her kafadan ayrı bir ses çıkıyor.
Eşimin babası birşey söyler, eşim ayrı, benim babam ayrı.

Sabah kalkıp bir tanesini halledeyim diyorum, üç kafa farklı şekilde inanılmaz bir 'ben bilirim' kavgasında sanki. Üstelik kimin ne dediğini başkası bilmiyor ama, nasıl iddia ediyorlar size anlatamam. Mutlaka o yapılacak, başka yolu yok.

Polis çevirirse çok büyük ceza yeriz (muayenesini yaptırmazsak), mazallah takla makla atarız (bakımını yaptırmazsak), vergi borcu çıkar, yeni yılda yüzde bilmem kaç zam gelir boşu boşuna fazla para veririz...

Ya bu neymiş be arkadaş? Bıktım! Yıldım!
Yapacağım, sesim çıkmayacak eşşek gibi mecburen uğraşacağım da 'yüce meclis' ne yapılacağına bir karar verebilse, bir yerden başlasam elbet sonu gelir.

Bir sürü işim var, elalemin kokoş karıları yılbaşı alışverişinde, Mango indiriminde, alışveriş merkezi gezmelerinde biz de sanayiye mi gitsek Bayrampaşa Trafik Amirliğine mi diye ikilemdeyiz.

Kadere bak!

11 yorum:

pride dedi ki...

Hayatım maalesef hepimiz yaşadık bunları:( Ama sen en iyisi Trafik Şubeye git orada az şirinlik yap onalr sana en kolay ve en kısa yolu söylerler:))Sizinkilere kalırsa sen Mango indirimine yetişemezsin ben diyeyeim sana:)))

oytunla hayat dedi ki...

en zor işler sana kalmış :)
bu işlerin hepsini sıraya koyman lazım ki hepsi birbirine bağlı ne yazık ki

ilk önce araç bakımından başla çünkü fenni muayeneye gittiğinde ne yazıkki özelleştiği için far ayarları, fren balataları, lastik yıpranmaları kontrolünü çok sıkı yapıyorlar.

ikinci olarak fenni muayeneye girmen lazım çünkü muayenesi dolmuş araçla ruhsatını geçiremezsin. bu arada egsoz muayene zamanında daha var olması gerekli.

fenni muayeneye giderken aracında mutlaka olması gerekenler ise iki adet reflektör, sağlık çantası, bir adet pil :), fener pilli çalışır durumda, yangın söndürme tüpü...

inşallah sana yardımcı olabilmişimdir. bir yerlerde takılırsan şşşt de yine yardımcı olmaya çalışırım sana canım

biraz uzun oldu, kolay gelsin sana...

cakiltasi dedi ki...

uyuzcadıcım,
ben bir ara arabamı muayeneye götürmüştüm.
http://cakiltasi.blogspot.com/2009/07/bayanlara-araba-muayene-tiyolari.html
o yazımı koyuyorum buraya.
şimdi geçmiş zaman ayrıntılı hatırlamıyorum. buradan belki faydanalabilirsin.

Somethin'Special dedi ki...

Bebişim, koy muamelecinin cebine bi 100 TL, bak hepsini nasıl yapıyor senin yerine.
Ben öyle yaptım da ordan biliyorum =)

geveze baykuş dedi ki...

valla en iyisi şirket arabasını kullanmaktır. dertsiz tasasız sana verirler anahtarı, gidersin senede bi defa egzos ölçümü, arada da km doldukça periyodik bakım yaptırırsın. sen gazeteni okuyup bi şeyler içerken ustalar gelir, ödemeyeceğin faturayı verir, teşekkür eder çıkıp gidersin. onun dışında araban mı var, derdin var anacım. sabır diliyorum, biran önce şu tantanan bitsin de, baharda güzel güzel gez tadını çıkar.

Haydins dedi ki...

Canım benim bildiğim kadarıyla bu işleri yapan insanlar var..Senin adına yapıyorlar sanayide bilirler mutlaka , sor uğraşma en iyisi :)

Haydins dedi ki...

Al bir ses daha :)

Syhn dedi ki...

ay ay ayy fena kızmışsın bu seferr!!

bütün bu işler bitince rahat edeceksin onu düşün diycem ama arabanın sıkıntısı da ayrı :)

ay neyse birde üzerine ben gelmiyim :)

BeD@rdeM dedi ki...

hayatım yan yatan da bir, kendini yırtan da..
bana kalırsa sen bu işleri yaptıracak bir kurban ara ve at kendini en yakın Mango'ya... :))

uyuz cadı dedi ki...

pride, hehe valla en doğrusu o galiba :)

oytunla hayat, canım yazmış uzun uzun ya çok sağol :)
senin dediğin gibi başladım ben, salı bakıma soktum önce, dün ruhsatı aldım, ctesi için de muayene randevusu aldım. olması gerekenleri de not aldım çok sağol..

cakiltasi, çok sağol canım. bakıcam hemen yazına. teşekkür ederim.

niyan, hehe evet sen öyle yaptın kolaya kaçtın di mi cadı :)

geveze baykuş, o da doğru şekerim valla. bi ara öyle yapıyodukta freelance çalışınca kendi araban şirket arabası gibi oluyo bi yerde :)

serpilcim, evet varmış. hallettim sayılır, teşekkür.

syhn, hehe yok yok gel üstüme :) çok kızdım ya, herkes başka bişey dedi kafam karıştı o gün. şimdi hallettim birazcık.

bed@rdem, mangoya da baktım bişey bulamadım ya. dandik dandik şeyler pazarda bile daha güzelleri var. niye böyle oldu bu sefer acaba? geçen kış almıştım bi sürü şey.

servis dedi ki...

Bloğunuzdaki paylaşımları Macbook servisi olarak çok sevdik. Paylaşımlarınızın devamını ve çalışmaşarınızda başarılar dileriz.