7 Ara 2009

B.N.P.

Zaman zaman mutfakla aramız düzelip bozuluyor. Kimi günler -ve devamında haftalar boyunca- canım değişik tadlar denemek ister, açarım yemek kitaplarımı, web sitelerini bakar bakar uygularım. Ama öyle bir çeşit değil kim bilir kaçar tane, hergün... Bazen de bozuşuyoruz kendisiyle, su içmeye bile üşeniyorum kaldı ki yemek yapmak. Biri önüme hazır bıraksa yemeye üşeneceğim neredeyse...

Şu sıralar bozuğuz, zaten genel anlamda bir bozukluk var üzerimde. Hani ölü toprağı mı derler nedir ondan. Sabahları uyanmak bilmiyorum, nasıl halsizim, nasıl her daim yorgunum size tarif edemem. Kendimi çok yordum, ev yerleştir, eksikler vs derken canım çıktı. Hala daha bitmedi, bir de bunun üzerine hergün yemek yap. Çekilecek işkence değil yani. Benim gibi evden çalışıyorsanız sabah kahvaltınız, öğle ve akşam yemekleriniz de sırtınızda kambur demektir. Zaten sevmiyorum yemeyi, kırk saat düşünüyorum ne yesem ne yapsam dolapta ne kalmış ne bitmiş, üfffff! Dışarıdan söylemekte belki bir çözümdür ama (bknz. alttaki yazı) tıpkı annem gibi kimlerin pişirdiğini bilmediğim yemeklerden istemiyorum artık. Düşüncenin özü şu, bir tas çorba da olsa evimde yiyeyim. Yine saçma birşey çekmişim anneciğim, adamakıllı güzel bir huya elim gitmemiş.

Diyeceğim o ki sevgili blogcu arkadaşlarım hani üşenmeden sık sık yazıyorsunuz ya bugün ne giydim, yok kombindir, odur budur. Bırakalım boş işleri bunu bir elim parmağını geçmeyecek kadar kişi yapsın, şöyle yemekten anlayan birileri çıksın format değiştirsin. Önerim bugün ne giydim yerine, bugün ne yedim.
Olur mu? Bence çok güzel olur. Hergün yazın ya Allah aşkına, lütfen, rica ediyorum. Aklıma yemek gelmiyor hergün, yapayı geçtim bulmak asıl sıkıntı ay öfke nöbetleri geçiriyorum öyle böyle değil. Kocanız da 'aaa canım benim ne istiyorsan pişir bak ne kadar uyumlu bir insanın' deyip bir fikir bile vermiyorsa adamı boğacak gibi oluyorsunuz, evliliğiniz bitme noktasına geliyor, hayatı falan sorguluyorsunuz. Olmak istediğim bu muydu, yaşamayı planladığım hayat aynen bu şekilde miydi falan diye.
Tarifte istemiyorum, sadece ne yediğinizi yazın. Hadi biriniz yapsın çok rica ediyorum.

16 yorum:

Öykücü dedi ki...

Ahahahah çok komik fikir yahu.Ne giydimden de daha anlamlı aslında.

Blogda yazamam ama sana bir kaç öneride bulunabilirim.

Karnıbahar haşla biraz sonra parçala üzerine pul biber, tuz, karabiber ve zeytinyağı ekle fırına ver.Çok pişir ama,uçlarını azcık yak.Hımm mis.

Kışın çorba iyi gider.Yoğurt çorbası,şehriye çorbası ve mercimek çorbası.Ezogelin ve yayla da fena olmaz.

Dolma her zaman sevilen bir yemek.Kabak,biber,patlıcan.Birgün önceden yapma şansının olması da iyi.Akşamdan hazırla sabah pişir mesela.

Kuru fasulye,yeşil mercimek yemeği ve barbunya{bu akşam yedim}.Sucuklu nohutu da Oya Kayacanın blogunda gördüm.

Makarna..Domatesli,kıymalı,peynirli,fırında.Sade de severim ben.

Börek..Ispanaklı,peynirli,kıymalı.Sar kaldır derin dondurucuya.Ispanaklı hariç.Onun taze tüketilmesi lazım.

Lahanaları ince ince kıy biraz haşla. Soğan ve salça kavur kıyılmış lahanayı ekle.Soğanı bol olsun bir de yakacak kadar çok kavur soğanı.Et yemeklerinin yanına hoş oluyor.

Salata çeşitleri.

Benim önerim bir excel hazırlaman.Böylece hergün düşünme derdinden kurtulursun ,listeye göre de alışveriş yaparsın.

:)Hey bana uyuz olmadın di mi?

Sevgiler..

puck-robin dedi ki...

ben çok güzel uyduruk ve uyduruk olmayan yemek yaparım, mutfakla aram iyidir, ben sana her gün bugün ne pişirelim menüsü yollayayım, istersen kız ve erkek çocuk isimleri de yazarım :)

Magissa dedi ki...

Lale, Pratik Anne blogunun bir de haftalık menüleri yazdıkları sayfası olacaktı. Çocuk yemekleri gibi düşünme - sağlıklı, bütün ailenin yiyeceği cinsten menüler. Aklına ne yapacağını getirmek amaçlı ;)

Anne ve kızları dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum canım!Böyle bir şey hepimize o kadar fayda sağlar ki,bunu yapan da büyük bir sevap kazanmış olur bence:)
Bıktım ben de hergün "acaba bugün ne pişirsem?" demekten!!!!

meltem dedi ki...

ahahhahaaaaa valla çok güldüm boş bulundum kusura bakma
bak hala gülüyorum inan bunu giydim bunu kombinledim bloglarından bi edayı seviyorum.. beceriyorda valla izlemekte zevklide ne yalan söyliiim
hepsine hayret ediyorum nasıl üşenmiyorlar nasıl bütün vakitlerini bu işlere ayırıyorlar şaşıyorum valla helal olsun
şimdiye kadar ne bi aldığım giysiyi ruju ya da ne bilim tokayı yazmak aklıma gelmedi zira işenirim hatta ne gerek var derim
sen de yazınca çok güldüm inan:))))
ama bugün ne pişirdim bloglarıda çok var be güzelim onlara bakabilirsin aslında bak o konuda becerikliyimdir ama onlarıdapek yazmam
aman ne biliim yaa ben de mi uyuzum ne puahahhahaa:)

alis dedi ki...

Yaptığı/yediği yemekleri yazanlar genelde bu işin meraklıları olduğu için tarifleri de pek bir uğraştırıcı oluyor. Ben de yalnız yaşayan ve dışardan yemeyi reddeden bir insancık olarak "napıcam yahu" sıkıntısına düşüyorum, istiyorum ki az yağlı olsun, sağlıklı olsun, lezzetli olsun, mutfağa girdiğim andan pişmesine kadar olan süre de 30 dk.'dan fazla sürmesin. Üstelik de dengeli olsun, öyle koca bir tabak makarna olmasın yediğim. Bir şekilde idare ediyorum galiba açlıktan ölmediğime göre.

Keşke birileri o hafta eve alınan malzemeler ve bu malzemelerle yapılabilecek, o hafta idare edecek birkaç farklı yemek çeşidi yazsa hakkaten ya...

uyuz cadı dedi ki...

öykücü, bu yaptığın sevap biliyosun di mi? :) o kadar yazmış bi de, çok teşekkür ederim ya. çalışırken dediğin gibi exele yazıyodum rahat oluyodu. ben bu yönteme döneyim yine, çok sağol tekrardan.

puck, kız hiç yemek yiyo gibi durmuyosun ama minnacık senii :) yolla bana yaaa nolur, hatta yazıver bloğa herkes faydalansın ama formata mı ters olur? racona ters gibi :)

magissa, bilmiyorum o bloğu bakıcam hemen. benimki de beğenmez herşeyi beyefendi. işim iyice zorlaşıyo şimdi sağlıklı falan dedin ya, bize çok ters onlar yani :) teşekkür..

anne ve kızları, ay bence de zevap ya. iki yazıverseler nolur di mi?

meltem, hehe gül canım komik zaten yani. ama şöyle düşün bundan 3 sene evvel sana deselerdi bloglar türeyecek kadınlar giydiklerini yazacak falan ona da gülerdin. zaten büyük düşünürler, sanatçılar dönemlerinde hep alay konusu olmuşlardır gül sen güüül :p
ben de eda'yı seviyorum ama çılgın o bak çıkıyoruz mesela, kız çekiver hadi iki tane diyo çat çat çat zaten hatun her pozda güzel çıktığı için uzun da sürmüyo yani. ben olsam oooo maymun gibi çıkıyorum bi yılda anca seçerim bi foto.
o yemek bloglarından da sıkıldım ben menü bloğu istiyorum, biri menü versin sonra gider yemek bloglarından bakarım :)
ay ne uzun yazdıııım, bu arada dün gelmişsin ebrulara göremedim seni kaçırdık bi dahakine artık :)
öptümm capon kızını da öp benim için aynı benim çocukluğum o biliyo musun? gözler mözler.. ayyy yeter artık yazmicam hadi bye :)

uyuz cadı dedi ki...

aliscim aynen yaa ben de kısacık hemen olsun bitsin şeyler istiyorum kim uğraşıcak Allah aşkına? iki kişiyiz zaten ikimizde sevmiyoruz yemek yemeyi.
biri yapsa şu dediğimizi telifte istemicem tutarsa, sevabına :)

zeynep dedi ki...

pratik annenin blogunda hafta hafta yemek listesi var, ben de buradan bakıp bazen eski haftaları kombin:-)
yapıp haftalık hazırlıyorum bir kağıda. kesinlikle en olay yol bu:-)

sevgiler,

alis dedi ki...

Dur bi düşüniyim nasıl aç kalmıyorum;
Mesela tavuk göğsü alıyorum, veya pazara gidebildiğimde somon balığı alıyorum. Eve gelince hemen onları iri kuşbaşı olarak doğrayıp sosluyorum, sonra buzdolabı poşetlerine tek pişirmelik porsiyonlar halinde koyup buzluğa koyuyorum. Acıkınca mikrodalgada çözüp tavada ızgara yapıyorum, yanına da bi salata ve ekmek yetiyor. Izgara tavuk dediğin öyle kuru kuru hep aynı olmak zorunda değil, kuş üzümlü-ekmek kırıntılı, zencefilli-limon kabuğu rendeli, sarımsaklı-kekikli; uydur uydurabildiğin kadar. Somona genelde hep tuz-sarımsak-limon kabuğu rendesi ve suyu koyuyorum. Bir de marketlerde taze patates diye kutulanmış satılan patates çok lezzetli, onu iyice yıkayıp üzerine birkaç delik delerek bütün olarak mikrodalgada pişiriyorum, pişince ortadan ikiye kesip içine kaşar dolduruyorum, leziz. Bazen haşlanmış sebze + köfte, domates-sarımsak-kereviz sapı soslu but+pilav, side dish olarak kavrulmuş karışık sebzeler, ızgara kabak... Lüfer zamanıysa iki tarafına boyuna birer kesik atıp tuzlayarak borcama koyup yağlamadan fırında 5-6 dk bir tarafını, 5-6 dk. öbür tarafını pişiriyorum, ortalık batmadan şahane balık yemiş oluyorum.

Salata hep aynı hep aynı sıkıyor, ona da göbek salata+siyah yapraklı salata+roka şeklinde farklı yeşilliklerden yapınca daha zengin oluyor, sos olarak bazen z.yağı+limon+birkaç damla elma sirkesi, bazen z.yağı+balsamik sirke koyup iyice karıştırıyorum, bir tatlı kaşığı yağ koymama rağmen iyi karışınca leziz oluyor.

Bir de haftanın bir günü 1-2 çeşit zeytinyağlı ve bir çorba yaparsan birkaç gün idare eder. Mesela şu an pırasa zamanı. İçine biraz portakal suyu, limon kabuğu rendesi ve azıcık limon suyu ve azıcık kuş üzümü koyarsan bir başka oluyor.

Pilav durunca iyi olmaz ama yapması 15 dk'lık iş; havuçlu pilav, domates sulu pilav, zerdeçallı(safrana benziyor) pilav şeklinde çeşitlenebilir.

Çook tembel günlerde bi yumurta kırma mantığıyla sebzeli omlet yapıyorum, kabak, mantar gibi sebzeyi kavurup üzerine çırpılmış yumurta dökmekten ibaret.

E bayaa da bişey yapıyormuşum, hadi bakiyim aç kalmazsın artık :)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Hahah deli yaparız anam yemekte yaparız çiğ börek yaptık len daha ne olsun, s al gel bana sana tas tas yemek vercem kankama selam

meltem dedi ki...

şakaaaaaaa:((( üzüldüm bak şimdi geleceğini bilsem beklerdim inan
seni mutlaka beklerdim:((
umarım başka zaman

Somethin'Special dedi ki...

Laliiiş ne alemsin yaa :)
meltem.gen.tr diye bi adres var, onlar her gün yazıyo bugün şunu yapın diye.bi bak bakalım :)

.. dedi ki...

tesadüfen okudum yazıyı. hah dedim işte aklı başında bi insan evladı. gözünü seveyim. ne giydiğinizden bana ne, aynısı giyecek halim yok, giysem aynı mı duracak üstümde! ama yemek öyle mi ya.
şahsım yemek falan konularında hiç becerikli bi tip değilim ama, tarif istememişsin ya, bari ne yediğimi yazayım diye geldim yorumlara. anam bi dolu tarif! sebeplendim gidiyorum. 8)
zaten şimdi bunca tarifin yanında ben patates haşlamaya üşenmezsen, haşla onu ye desem olmayacak 8)

Siu dedi ki...

benim üzerimde o uyuşukluk hep var yazamam o yüzden :))
ama buradan fikir alırım :P

uyuz cadı dedi ki...

zeynep, hemen uçuyorum siteye. ayol makyaj bloğu desen sayarım da yemeğe cidden ilgim yok demek ki hiç bilmiyorum :)

alis, valla süper fikir oldu bunlar bak somon almıyorum ben hiç. nedense aklıma bile gelmiyo not alıcam şimdi yorumlarda yazanları . iyi ki çemkirmişim hehe :))

edoş, ya ben hastasıyım çiğ böreğin yaaa çok seviyorum. bana da yap :)

meltem, ya evet söylediler bana da. hatta meltem dediler direk ayy çekik gözlü kızı olan hani dedim :) başka zaman artık...

niyanım sana göre alemim tabi döktürüyosun çünkü :) hem seviyosun hem süper yapıyosun ooo kocan yaşamış :) bakıyorum siteye canım sağol..

.., valla o ne giydimler de hoşuma gidiyo da dediğin gibi aynısını nerden bulucam, bulsam bende öyle durucak mı? gerçi faydalandıklarım da oluyo ama yemek olayı daha sevap gibi sanki :)

siu, hadi hep beraber fikirlenelim :) afiyet olsun şimdiden.