26 Oca 2010

EZBER

Hep seni sevdim, giderken bile,
Yalnız senin olmak bildiğim tek hayat...


Önceki akşam İz TV'deki belgeselin son dakikalarına denk geldim, neymiş bu neymiş diye çok meraklandım. Tanıtım yazısında 'Ezber' diyordu, oyuncularla sohbet edilirken herkes pek bir neşeliydi fakat yüzleri gözleri çamur içerisindeydi. Hangisi hatırlayamıyorum bir kadın, 'hayvan olmak başka birşey, hayvan sevmemek başka, ama insanken hayvanlaşmak bambaşka' gibi birşey söyledi. Ağzım açık bakakaldım, ne kadar doğru konuştu diye.

Bugün öğlen yine İz TV'de denk geldim, bu defa 20 dakikadan fazla vaktim vardı anlayabilmek için, gözyaşları arasında dinledim, izledim, baktım, düşündüm, dünya ne kadar kötü dedim, insanlık ırkı ne kadar adi, sonra çok güzel çok iyi insanlar da var dedim, keşke o ekipte olabilseydim, çay getirip götürseydim o bile benim için büüyk mutluluk olurdu dedim, neden bu kadar geç haberim oldu diye düşündüm.
Filmin hem yönetmen hem de senaristi olan Tolga Öztorun'un ismini aklıma kazıdım, biter bitmez ilk iş internetin başına geçip filmi izledim. Ne kadar etkilendiğimi anlatmaya gerek yok galiba.
Başta yazdığım ilk dizeler ise en sonda duyduğumuz müziğin içinden iki harika cümle.



Ne diyeceksiniz, belki hala anlamadınız. Hoş anlatamadım da zaten ya, konusu, yıllardır bizim ırkımızın hayvanlara yaşattığı işkencenin yerine bir günlüğüne de olsa kendimizi koymak.

Ben bunu hep düşünüyorum zaten, kendimi koyuyorum yerlerine. Görüyorum, düşünüyorum, hissediyorum, çok ağlıyorum...
Bazen diyorum keşke düşünmesem ben de o bencillerden olsam o zaman dünya gözüme daha güzel gözükürdü. Kar yağdığında sevinç çığlıkları atar, sıcak evimde salak salak hoplardım. Yapamıyorum, buzun üstüne basan minik patileri düşünüyorum çok üzülüyorum.

Ben bu konuda çok konuşur, çok yazar, çok ağlarım.
Eğer ki bu film bir kişinin bile bakış açısını değiştirsen ne mutlu bana. Yapana da, gönüllü çalışan tüm ekibe de sevgilerimi ve kocaman teşekkürlerimi iletmek istiyorum.
Keşke herkes onlar gibi 'insan' olabilse...

Ezber filmi web sitesi.
Ezber filmi facebook grubu, (filmi videolar bölümünden izleyebilirsiniz)

23 yorum:

izmircadisi dedi ki...

belgesele geçen akşam bende denk geldim. saçma sapan yapımlar türlü yayınlarda yer alırken denk gelmesem hiç haberim olmucaktı belki dedim. ama izlemesem de senin duyarlılığın sayesinde haberdar olucakmışım.
kendimi o kadar çaresiz hissettim ki izlerken.
bazen elimizden geleni yapamadığımızı hissettiğimiz zamanlar olur ya onu hissettim. bir kere daha silkelen dedim kendime.

Somethin'Special dedi ki...

İzleyemicem ben Laliş'im...Biliyorum ki heder olurum izlersem, zaten kendi çapımda yapabileceğim her şeyi yapıyorum hayvanlara, ama insanlara vicdanlı olmalarını öğretemiyorum!İnan bana vicdansız, bunu izlesede vicdansız...Allah merhamet versin yüreklerine, başka da diyeceğim yok onlara :'-(

uyuz cadı dedi ki...

izmircadısı, evet ya ben de sinir oluyorum şu duruma. beyaz show'da bahsedilmiş biraz o kadar. ben de izlemiyorum pek, haberim olmadı. tamamen tesadüf eseri gördüm, iyi ki de görmüşüz.
aynı şekilde silkelenmek istiyorum, barınaklara gitmem lazım. orada da çok hayvan var yardıma muhtaç :(

Niyan, izle tatlım öyle kötü bi görüntü yok. yani var da, sadece insanlar var, empati olması açısından. filmde hiç hayvan görüntüsü yok, izle yani. ben de çok ağlıyorum ya sen de öyle, ama bu düşüncesiyle empatisiyle ağlatacak bi film. izle mutlaka olur mu?

Magissa dedi ki...

Merhaba Uyuz Cadi. Tolga Oztorun ve esi Yedikule Barinagi'nin gonulluleri ayni zamanda. Ikisi de cok tatli insanlar.
Ezber'e ben de denk geldim bir ay kadar once. Anlamayan, anlamak istemeyen insanlari empatiye sevk eder mi bilmiyorum ama umarim birilerinin kafasinda soru isareti olusmustur seyredince...

uyuz cadı dedi ki...

magissa, merhaba. çok tatlı insanlar oldukları gözlerinden belli zaten, düşüdükleri yaptıkları şahane.
o insan olamayan kitleye dank eder mi bilemiyorum ama en azından kötülük etmeseler o bile çok önemli.

puck-robin dedi ki...

biliyorum o filmi :( tanıtımı bile beni mahvetmeye yetti :( en mahvolsam ne olmuş ki onlar hala aynı şeyleri yaşıyorlar :(

ipex dedi ki...

uyuz cadıcım, dün aksam haberlerinde bir üniversite öğrencisinin otobüs mola verdiğinde mola yerinin tuvaletinde doğum yaptığını, doğan bebeğini çöpe attığını ve otobüse binip gittiğini, çöpte ağlarken bulunan bebeğin köprücük kemiğinin kırık olmasına rağmen hayata sarılışını ve sağlıklı oluşunu izledim. Bir başka kadının yasak aşk sonucu doğan ve istemediği bebeğini şu dışarıda 10 dk duramadığımız soğukta sokağa bıraktığını ve bebeğin donarak öldüğünü izledim...

Ben insanlığımızı sorgulamaktan çoktan vazgeçtim. :((

Burcu dedi ki...

fotograflarını gördüğümde çok etkilenmiştim videoyu akşam evden izleyeceğim, paylaştığın için teşekkürler

BeD@rdeM dedi ki...

O kadar doğru bir zamanda paylaşmışsın ki anlatamam... Gönülden tebrik ediyorum dostum seni... Çok teşekkürler :/

ferulago dedi ki...

Filmi okumuştum gazetelerde. Oyuncu röportajları da vardı. Rol almayı kabul edenleri görünce pek sevinmiştim. Ama ondan sonra pek fazla duyamadım. Recep İvedik rekorlar kırarken herhalde bu kısa filmi pek izleyen olmaz. Haftasonları eve gittiğimde yakalamayaçalışacağım. Sağol haber verdiğin için

ferulago dedi ki...

Film linkini eklemişsin, beklemem gerek kalmadı :)

uyuz cadı dedi ki...

puck, doğru canım ya.. ne yazık ki yaşıyolar :(

ipex, tabi yazdıkların da doğru. ama ben ne zaman bu tarz konulardan bahsetsem insan-hayvan karşılaştırması yapılması da enteresan geliyo. insan ister istemez karşılaştırıyo tabi de, illa ki önce insanlar olacak... keşke hem insanlara hem hayvanlara hak ettikleri gibi davranılsa...

burcu, rica ederim..

bed@rdem, ben teşekkür ederim değer verdiğin için...

uyuz cadı dedi ki...

ferulago, yok canım nerde bizde o medeniyet, vicdan, insanlık. recep ivedik bildiğin türk insanı zaten, al işte o tipin hayvanları düşünüp seveceğine inanabiliyo musun? bence hayal yani... ancak osuralım, yere balgam atalım, öküz öküz geğirelim falan. yaptığımız o. amaaaaaaaaan sıkıldım yine üf.
facebook sayfasında iz tv yayın zamanların yazıyodu, film de yine orada var istersen bi bak canım.

ipex dedi ki...

ne bileyim anacım, kendi yavrusunu sokağa bırakan yaratık hayvanlara neler yapmaz ki? yani zaten başka bi boyuttayız demek istedim :(

uyuz cadı dedi ki...

başka boyuttayız canım, ne yazık ki. Allah bildiği gibi yapsın :(

Kürk mantolu madonna dedi ki...

Mim lendiniz efem kabul ederseniz tabii ? :)

uyuz cadı dedi ki...

ben o mimi geçen yıl cevaplamıştım, teşekkürler yine de :)

yeşim dedi ki...

haberdar ettiğin için çok teşekkürler..malesef içimiz acıyor ama pekte bişey yapamıyoruz:((

uyuz cadı dedi ki...

yeşim, rica ederim canım. ilgilendiğin için ben teşekkür ederim asıl.
pek bişey yapamıyoruz ne yazık ki, ama bi hayvancığa bile yardım etsek çok önemli aslında..

Decaf Latte dedi ki...

:( ben hayvanlari insanlardan cok seviyorum - bu bi gercek...
bu filmi ilk defa senden duydum... sagol...

uyuz cadı dedi ki...

nilüfer'cim, biraz uzaktan baktığımızda insanlar sevilmemek için, hayvanlarsa sevilmek için çok fazla neden veriyolar elimize.
bence, insanları sevmek, hayvanları da sevmemek mümkün değil...

renklicehobiler dedi ki...

Paylaşımlarını olaylara yaptığın yorumları ilgiyle okudum. Bu filmide mutlaka izlemeye karar verdim. İçinden aktardıklarında yüreğimi hoplattı. Hep duyarlı kalmak dileğiyle sevgiler...

uyuz cadı dedi ki...

renklicehobiler, teşekkür ederim.