13 Oca 2010

Facebook Ahhh

Annem tutturdu 'bana facebook hesabı aç' diye, oturdum yaptım. Fotoğraflarını yükledim vs, sonra sürpriz olsun diye mutlu mutlu gösterdim, çok sevindi. Buraya kadar herşey harika, sonrası?

- Hımm şimdi nasıl çalışıyor bu site?

Herşey bu soruyla başladı -ki öyle olacağını çok iyi biliyordum zaten.
Anlattım, anlattım, anlattım. Yılmadım anlatmaya devam ettim. Hali hazırda hala da ediyorum.

Bazı şeyleri yapamadı, ben el attım. İlk günler birkaç fotoğrafını ekledik, arkadaş isteklerini onayladık, profilinde fotoğraf&video paylaşmayı gösterdim, mail atmaktır derken epey yol kat ettik. Peki sonra ne oldu?
Hanım üşendi!

Herşeyi ben yapıyorum, birlikteyken birileri facebook chat'te birşeyler yazıyor, hızlı olsun diye ben cevaplıyorum. Sonradan 'ay ne biliim bununla mı uğraşıcam ayol işim gücüm var' moduna geçti, artık hem ne yazmam gerektiğini düşünüyorum hem yazıyorum.

Geçenlerde kuzenim dedi ki 'yengeciğim sen ne kadar hızlı ve düzgün yazıyorsun'. Annem de gülüyor.

Sonra ablam tutturdu ben de isterim diye. Başladık aynı şeyleri yapmaya. İyi, hoş ablam çat diye çözüverdi, yine de bazen ben bakıyorum.

İşin komedi kısmına gelelim, facebook'tan kendi hesabımı açınca yan tarafta önerme zımbırtıları var ya, orada her defasında ablamın ya da annemin profili çıkıp 'arkadaşlarını bulmalarına yardım et', ya da 'facebook'u daha etkin kullanmalarına yardım et' diyor.
İyi de bütün bunları ben yapıyorum zaten, aynı anda 3 hesap yönetiyorum, bir de üstüne yapmıyormuşum gibi tavsiyeler alıyorum. Hoş mu? Bence değil.

Bu akşam üstü de kendi çocukluk fotoğraflarımdan ekledim, tekinde iki halam, dedem, babam, ben ve babaannem var. Çok eski, çok güzel bir kare bence.
Herkesi etiketledim, isim verdim. Amcam sen gel topunu değiştir, benim 'babaannem' yazdığım etiketi 'annem' yap, 'dedeciğim' dediğimi 'babam' yap, '... halam' dediğimden halam sıfatını çıkart falan. Bi sinir oldum anlatamam. Bu amcam da ailede en çok sevdiğim insandır, bişey de diyemedim ama kendisini arayıp sormak istiyorum,
1- O fotoğraf kimin arşivindeydi?
2- Facebook'a koyupta bütün akrabaların görmesini sağlamak kimin aklına geldi?
3- Kimin profilinden eklendi?
4- Senin baban aynı zamanda benim de dedeciğim olamaz mı? Niye gereksiz bir sahiplenme yaşadın?
5- Şu anda Lale'nin fotoğrafları diyor ama etiketlerde dedem babam olarak, babaannem de annem olarak gözüküyor. Teknik olarak mümkün değil yani.

Amca, sen bir yerinde dursan.

35 yorum:

Leah dedi ki...

Ayyy o zaman annenin amcandan öğrenceği çok şey var uyuzcum zira o yaşlarda birilerinin tag kaldırması çok kolay olmasa gerek :D

uyuz cadı dedi ki...

amcamın neden facebook'u öyle harika kullandığını biliyorum ben ya, neyse sustum :)

bokbocesii dedi ki...

:) iste sırf bu yuzden akraba ahalisini minimumda tutuyorum.zaten annem tek basına yetiyor saolsun.biri beni tag lediginde telefon acıp soyluyor,begenmedim o gomlegi giyme bi daha diyor.arkadaslarımı listesine ekliyor.bu sayede gps le geziyor gibi oldum, her moktan haberi var.ayrıca bazı ozellikleri outsource ediyor.mesela farmville ini bi arkadasının kızı yonetiyor.en guzeli hic girmemeleri bence :)

uyuz cadı dedi ki...

bokbocesi, anaaam senin annen nasıl adamış kendini facebook'a :)) Allah kolaylıklar versin diyorum :)

rudoyer=) dedi ki...

önemli olan başlaması değil birde oyunlara sararsa olay bitmiştir.
özellikle türk halkı farmville oyununu abarttı bana günde 10 hediye geliyor üstelik ben eskiden oynuyordum. sonra recep ivedikin -kendisinden de hiç haz etmem ama - facebook amele kaynıyosu gerçekten doğru oldu :)

hiç kimse hakkında her bişey dedi ki...

:) koptum!
benim annem d 'bilgisayarı ögret, bilgisayarı ögret!' die dolandı baya peşimde ama ı ıh.. daha önceden mario zamanları bi ögrettık, ateriyi alamadık hatunun elinden :) o yuzden hıc gırmedım bılg ısıne:)

AsYa dedi ki...

engelleyin analarınızı:) yani tamamen değilse bile belli uygulamaları engelleyebiliyorsunuz herşeyi göremezler o zaman.Mesela annenin resimlerini bir tek kendini tagleyebilsin:) annen senin şuranı görsün buranı göremesin gibi ayarlar yapıyon cadicim..onlara bi bakıver

Pinky dedi ki...

hahahahahh :) çok hoş :) amcana da etkin kullanması için yardım edebilirsin desem kötü bir öneri olur dimi :))

a. gizem dedi ki...

:)))) ay cok şirinsin lalecim yaa :)

Öykücü dedi ki...

:) Çok hoş.Benim annem MSN döneminde henüz.Gerçi benim facebookum yok belki e annemin vardır da henüz benim haberim yoktur:)

Sevgiler..

uyuz cadı dedi ki...

rudoyer, aman oyunlar uzak olsun yaa. ablam farmwille soruyodu geçen gün, yok yok dedim o güzel bi oyun diil al sen zuma oyna :)

hiç kimse hakkında bişey, anam rahat bıraksa beni bi :) daldı çıkamıyo internetten.

asya, ya annem anlamıyo ki bişeyden. benim profilime bile nasıl bakılacağı hakkında en ufak bi fikri yok hala :)

pinky, amcam öyle bi etkin kullanıyo ki anacım. ben gidip ondan öğrensem :)

gizo, sen sin o :))

öykücü, bir de msn var tabi. görüntülü görüşme yapacak diye gidip ruj sürüyo. ay ne komik kadın ya :)

Merve dedi ki...

benim annem de etsy'e sarmış durumda bir onu biliyor zaten :))

uyuz cadı dedi ki...

:)) Mervecan benim bloğa bakıyodu ya bi ara, devam ediyo mu hala? lale bişe yapmamış söyle yapsın :)

иαℓαи dedi ki...

aile boyu facebook he cadıcım :)

uyuz cadı dedi ki...

nalan, sorma herkes orda :) bir de kuzen muzen öyle çok ki bizde, kiloyla almışlar sanki toptancıdan :)

a. gizem dedi ki...

Bu arada kostum facebook a hemen baktim ;) etiketler duzelmis lalecim hihih sen yaptin degilmi ;)

ferulago dedi ki...

Bunlar neden hep senin başına geliyor? :)

meltem dedi ki...

abooooooow çok güldüm ne aile ama:))
derin mevzular geçmiş yukarda amacayla ilgili aman suz gözünü sevim yiiingen duymasın.
amca ayıp oluyor ama neyse sustum!

ya canım annelerimiz yaşındakiler genelde ya heveslenmiyor ya da çabuk sıkılıyor
tabi istisnalarda var forekzampıl:P
kaynanamm, bilgisayarın başına otursub çayı sigarası önüne gelsin 20 saat oturur aralıksız yeminle
iş güç yemek umru değil
acıktım desen, pc den yemek resimleri gösterir valla:DD
msn onda, face book onda, okey ondaaa:)

uyuz cadı dedi ki...

Gizoşum yoo ellemedim ben amcam kızmasın diye. hoş ben kızıyorum o niye kızmasın bilemedim aa :) hala dedemin altında babam babaannemin altında annem yazıyo. ben de el kadarım Allah aşkına nasıl onların çocuğu olabilirim? :)

ferulago, ah bi bilsem :)

meltemcim, yengem yok ne yazık ki. ben çok ufakken vefaat etti, amcam da teknolojiye verdi kendini. anla yani :) senin kaynanan umarım bloğunu bilmiyodur :)

Zeynep A. dedi ki...

facebook'ta profil açtiktan sonra anladim ne kadar gereksiz oldugunu. herkes merak saldi, simdi tüm aile, neredeyse sülale facebookta... yakinda sag kösede büyükannemleri arkadas olarak önerecek diye korkmaktayim!

uyuz cadı dedi ki...

haha zeynep koptum :)))

meltem dedi ki...

blogumu biliyor maalesef hani hep zaman bahsediyorum yazamıyorum bazı şeyleri "biri" yüzünden diye hah işte o yüzden :(

uyuz cadı dedi ki...

ay o kötü yaa. kapattım desen, yeni bi adreste açsan. bizlere de mail atarsın yenisini, yine yayılır. olmaz mı :)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Tekerlekli dönen sandalyeden yarılarak düşmüş bulunuyorum :) Neyseki sağlık sigortam var kanka Fbooka profiline bakmaya geçiyorum şimdi ahah :))

uyuz cadı dedi ki...

:) dikkat et kız kafa göz yarılmasın :))

bella dedi ki...

zor koşullar altındasın hehe

sanırım bnm işim rahat oldu bu konuda :)
öncelikle annem teknolojiden gayet iyi anladığı ve sık kullandığı için bana bir şey sorduğunu pek hatırlamam. hehe o çözüyo bi türlü.
babam da bu işlere heves edicek insan değil. bütün öğretmen arkadaşları feysbuka toplansa, yine de boşveriyor.
oyun oynuyorsam hatta annem de farm için fln yardım ediyor. arada halamları da oyuna katıyoruz, delilik işte :)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

yarılacaksa senden gelsin ahah

tatlisubaligi dedi ki...

annem bir heves facebook istediginde ben neyin ne oldugunu 2 A4 kagıda tane tane yazıp laptopunun arasına koydum, serzeniş kesildi ;)

amca naptın ?!?!?!

uyuz cadı dedi ki...

bella, oh senin düzen en güzelmiş öyle :)

edoş, :) deli kıss

tatlısubalığı, yaz diyorum da üşeniyo. en iyisi ben yazıp yapıştırayım :)

Nazlı* dedi ki...

Merhaba uyuzcadı
Ben daha yeni üyeyim..
Blogunu yaklasık 4 gündür takip ediyorum sonunda dayanamadım bende yorum yapmalıyım dedim
Ayrıca çok zeki bi bayan olduğunu söylemezsen haksızlık etmiş olcam.

Annene face açmakla hata ettin tatlım .Aynı dert benimde başımda var biliyorum...

uyuz cadı dedi ki...

nazlı, teşekkür ederim :)

pofidiksekerim dedi ki...

ayy allahım ne güldüm ne tatlı olmuş yaa ne tatlı yazmışsın yaa:):)

uyuz cadı dedi ki...

:)

Prima Rima dedi ki...

Ya çok güldüm bu yazına gecenlerde o yuzden bende fotolara bakıp bi karmaşa yaşadım desenee:)))

uyuz cadı dedi ki...

ebrucum karışıklık amcamdan :))