3 Oca 2010

Teknolojiye Sardım, Korkun Benden

Türk milletinin 'ayranım yok içmeye cebimde en son model cep telefonu olmak zorunda' bakış açısına sinir oluyorum arkadaş!

İphone çıktı ya, herkesin elinde bir tane mevcut. Bin lira mı bin beş yüz mü nedir, dünya para yani. Nerden bulurusunuz onca parayı, sadece iletişim için kullanacağınız bir alete niçin yatırırsınız, içiniz cız etmez mi, 'kız dur azıcık dişimi sıkayım da Zara&Mango indirimden ben üç yıllık kreasyonumu tamamlarım bu paraya' diye düşünmez misiniz ben anlamadım gitti.
Şahsen benim için alt tarafı 'alo hödö hödö bıdı bıdı hadi bye' diyeceğim bir alet 300 liradan fazlasını hak etmez. 100'e de yok mu? Var da, rengi kötü oluyor genelde, pembe membe öyle neşeli olsun istiyorum diye aranıyorum azıcık.

1996 mıydı 97 miydi babamın eskiyen cep telefonunu almıştım, Nokia, kapaklı, hantal birşey. 2002 de artık çalışmaz hale geldi de yenisini aldık. Şu an 4. telefonumu kullanıyorum galiba, hepsini de yine eskisi bozulduğu için aldım, mecburiyyetten. Annem arar da merak eder, ablam düştüm kafamı kırdım sanır etrafı panikle ayağa kaldırır vs, yoksa hiç kullanmasam mı diye düşünmedim de değil. Radyasyon saçıyor mübarek!

Şimdi İphone'unuz var da ne yapıyorsunuz? Üst düzey şirket yönetici misiniz ki her saniye mailleriziniz kontrol etmeniz gerekiyor? Yani o anda bakmazsan holdingin başına çok kötü şeyler mi gelecek? Evde bak, sabah git işyerinde bak. Görende bizi Japon sanır, hani işkolik, üretme meraklısı, verim hastası vs. Alakası yok, yıl boyunca g.tümüzü yaya yaya bi hal oluyoruz, yine 2012'da 197 gün resmi tatil varmış (haftasonu, yıllık izin dışında) gerisini siz düşünün. Ne yapıyorsunuz maili okuyupta?
Müzik mi dinleyeceksiniz? 1500 tl'ye???
Fotoğraf mı çekeceksiniz? İğrenç, kalitesi berbat. O rezaletlikte fotoğraflar için 1500 tl??
Oyun mu oynayacaksınız? 1500 tl'ye? Gidin PSP alın 400 e mi ne indi en son cillop gibi oyunlar var içinde. Özellikle o iş için üretilmiş bir alet, takılın.

Geçenlerde vardı birinin elinde, gerçekten maaşı telefonun yarısı kadar. Aşağılamıyorum kimseyi tabi ki özenmiş almış olabilir ama şimdi ben gidip maaşımın iki katı ve elzem olmayan birşey alsam kendimi çok kötü hissederim. Tabi ben öyleyim diye herkeste olmak zorunda değil, ayrı.

Bir de elden düşmeme durumu var tam komedi, sanki her saniye telefon çalıyor. O tuş kilidi üç-beş dakikada bir açılır boş ekrana bakılır tekrar kapatılır. Sanki bilmiyoruz ne olduğunu ilk kez gördük.

Bana çok saçma geliyor, almak istemiyorum. Kenara atarım paramı daha manalı bir iş için kullanırım ihtiyacım olunca.

Kadınlara çok kızamıyorum yakışıyor da keratalara.
Çok zengin değilseniz, holding başkanı değilseniz, hava atma telaşesindeseniz hele bir de üstüne erkekseniz almayın kardeşim komik oluyor.

19 yorum:

a. gizem dedi ki...

hahahahahaaaa hahahahaha
yalnız 3 dk once mail atmışım laleye: lalecim yaa, ıphone süper bişi sana da alalım diye :)))
ya aslında beni, biliyosun ben de hala nokia nın 100 tl lik telefonlarından kullanırdım hatta samsung un 90 tl liklerinden.. cünkü ilk coook kıymetli telefonum çalınmıştı ve ben telefon konusunda hayata kusmustum ama hediye kontenjanından geldiği için, nişanlım tarafından :) zorla da olsa kullanıyorum :))
ama hakkaten iğrenc foto cekiyor yaaa anam içine azıcık piksel miksel ekletsek yaa :)
olmuyor değil mi?
adamlar herşeyini şahane yapmış bi tek fotograf makinası iğrenc... bende kameralı ilk telefonum oldu diye sevinmiştim saf saf :)
ah laliş ahh ...
diğer konularda da haklısın hakkaten 1500 lira yaaa
az para değil şu günde :)
şimdi benim denizin kıymetini mi bilmem lazım ıphonu un mu ?soyle şeker :)

uyuz cadı dedi ki...

Gizo maille komik oldu tabi :)) kullan yavrum yazık sana, mecburiyetten :)
sen telefonun değil de denizin kıymetini bil bence, o sana daha neler neler alır :)

pride dedi ki...

I-phone olmasaydı ben şu an sana bu yorumu yazıyor olamazdım:)))) İyiki de var inan hava atmak değil,gösteriş olsun diye değil,her an elimin altında bir yardımcı olarak görerek aldım ben.1,5 sene oldu inan ver onu biz sana başka marka yeni model verelim deseler inşaat tepesine çıkar intihara kalkışırım:)

uyuz cadı dedi ki...

pride, aman dur atma kendini :p
ya benim işim de hep internetle alakalı ondan galiba evin dışında görmek istemiyorum blog mail vs. olmasın da yazmiim azıcık özliim diyorum, sen mesutsan diyecek bişey yok tabi :)

beetlejuice dedi ki...

Teknoloji düşmanı geldi, açılın huleeeyn:P Ah Lalecim, hislerime nasıl da tercüman olmuşsun. İphone'u bırak ben yeni çıkan telefonlara da kılım. Neden eski model tekrar üretilmez ki? Caaanım 7250i'ciğim bozuldu diye yeni telefon almak zorunda kaldım. Nefret ediyorum kendisinden, 200 liralık birşey ama benim takoz 7250i'min tırnağı dahi olamaz. Varsa elinde sıfır eski telefonlardan olan alıcıyım:)))

uyuz cadı dedi ki...

çilli sen de mi :)) valla bence de eskilerden üretsinler, belki ben sevdim onu hayatım boyunca kullanmak istiyorum di mi ama? düşüncesiz firmalar anacım :)

puck-robin dedi ki...

bir de bunun ev hanımı versiyonları var, ev hanımı hanımımıza kocası alır iphone'u hanımd a arkadaşlarına hava atar "ay kocam bana bunu aldı" diye, halbuki ne yapacak merak eder dururum , kaldı ki öyle ahım şahım bir nanesi de yok ama eş dost görsün işte.

uyuz cadı dedi ki...

yemek bloglarından tarif bakar ayşegül'cüm :)

JuVeNiL dedi ki...

en başta,şu yeni blog temanda akan karları fark edemediğimden yazıyı okurken, len gözüm kesin bozuld ya da beynimde bişi war kesin -panik atak altı evham durumları- ile okuduğumu anlamadım:D ilk önce nolduğunu anlamaya çalıştım ki aaa tema değişmiş bişi yok dedim ..baştan okudum.. yazına bayıııldııım! yeni yazdım ben de bir kere ben de teknolojik aletlere negatif bir elektrik yaydığım için sanıyorum,son 2-3 senedir ne alsam bozuluyor..alo dan başka bir işe yararsa,acil durumlarda mesela çok beğendiğim ;fakat karar veremediğim bir kaç kıyafetin resmini çekip evde tekrar düşünmek ya da model çalmak için, çok güzel kedi,köpek resimleri çekmek,anı kaçırmamak için resim çeksin,bi de yürüyüş yaparken müzik çalsın.. bunları bana 200 liralık bir telefon sağlıyor..cart diye çalındığı zaman bana inme iner orda..1500 liraya laptop alırım,xbox alırım,fotoğraf mak. alırım... bir sürü şey yaparım;ama telefon almam. anca yalıda filan oturursam alırım.. bizim memlekette o telefonu açıp konuşacağı kontör yok içinde, telefonu sallayıp dururlar hava atmak için.. ayy ay blog yazısı kadar yorum oldu,çok doluymuşum:D öptüüm

joy dedi ki...

çok güldüm yazıya...bizim güvenlikte bile var :)
ama;
birincisi 1500 vermesende oluyor,nasıl mı?turkcelle gidiosun ayda 90 lira ödüyorsun ve veriyorlar...
neyse ben 1 senedir kullanıyorum hakkını yememek lazım neden mi?
*İstanbul'un trafiğinde ibb trafiğe bakıp 1 den mi 2 den mi geçsem karmaşasına son verebiliyorum.
*sinema kurdu diye harika bir sey yükledim,her seans her sinemayı o an görebiliyorum.
*müzik dinleyebiliyorum birsürü.
*fotoğraf çekiyorum iyi kötü :)
*eczane programıyla nöbetçi eczane buluyorum 10 saniyede.
*canım sıkıldığı an oynayabileceğim sürüyle oyun var.
*twitleyebiliorum.
*sudokuyorum.
*ingilizce fransızca sözlüğüm var.
:)

uyuz cadı dedi ki...

juve, ahaha kenara ibare koyayım gözlerde sorun yok blogda kar var diye :)) okumuştum senin yazını, hakkaten bahtsız bi insansın yahu, bazısına öyle oluyo. benim de bi arkadaşım var herşeyin en pahalısını alır hep bozulur. niye anlamadım.. sen de doluymuşsun, patlat bi yazı o zaman :)

joy, bak öyle güzel yanları var mesela. benim kocada var sıkışınca bakıyorum. ama mesela geçen ay 203iş internet zımbırtısını açık unutmuş. edaya da olmuştu öyle bi sürü kontörü gitti. ne kadar çok fonksiyooon o kadar çok baş ağrısı tezini savunuyorum hala :)

Somethin'Special dedi ki...

Laliiişş, kıs seni arıyorum arıyorum açmıyosun.Bu telefon muhabbetinin üstüne seni sana şikayet ediyorum :-)

uyuz cadı dedi ki...

niyan, haklısın tatlım :) ama bak duydum en sonunda (bi zahmet :))

rudoyer=) dedi ki...

aslında komik olan şeylerden biride Türkiyede 1500 TL ABD'nde 98$ komedi bence :) ayrıca Türkiyede kazık olan bu telefon zaten yurtdışında pek satmıyormuş. Zaten benzinimiz bide teknolojik ürünlerimiz, hepsi en son Türkiye'ye gelir, hepsi en kazık fiyatta olur, ne hikmetse en çabuk Türkiyede biter :) Allah akıl fikir versin ne diyelim ...

blogcuanne dedi ki...

Öncelikle merhaba! İlk ziyaretim bu...

Tercihini hep "ucuz olsun, benim olsun" şeklinde yapmış ve pahalı olan ya da pahalı görünen cep telefonlarından uzak kalmış biri olarak itiraf etmeliyim ki bu iphone olayı beni az kalsın kandıracaktı. Ne üst düzey yöneticiyim (heyhat - çocuğuma bakmak için evde kalıyorum, çalışmıyorum bile!), ne de başka bir şey, ama köprüde trafik var mı, yarın hava nasıl olacak gibi elzem (!) bilgilere anında ulaşabilme özelliği cazip gelmişti. Ancak yeterince cazip gelememiş ki, bin kusur lirayı sadece ve sadece bir telefona vermek için ikna edemedim kendimi...

İsteyen alsın, istemeyen almasın. Ama ben "cep telefonunun özelliksiz, fotoğraf makinesiz, internetsiz olanını severim" diyerek bitiriyorum bu uzun yorumumu.

Sevgiler...

uyuz cadı dedi ki...

rudoyer=), yurtdışında satmaz tabi ki. çünkü dünya üzerinde hiçbir miilet bizim gibi çalışkan, işine, maillerine vs bağlı değil ki. kim ne yapsın di mi ama? gerçekten Allah akıl versin. Üstelik avrupanın çöpçüsü tek bir maaşıyla on tane alır bunlardan, fiyat ucuz maaş fazla diye. biz de 24 ay taksitle alıyoruz cinsiz ciiins.

blogcuanne, hoşgeldiniz. bence de gerçekten ne kadar az teknolojik zımbırtı o kadar az para ve az bozulma riski. en güzeli benim telefonum, hem pembe de :)

uyuz cadı dedi ki...

altuğ, o tüyü bitmemiş yetim her 6 ayda bir yeni telefon alıyordur kesin. o yaşta insanın kafasında beyin yerine sümük var bence, düşünme yetileri yok. ancak saça jöle, ayağa marka ayakkabı, cebe de en son model cep telefonu koyma kaygısı taşıyorlar.
azıcık büyüsün bakiim evlensin barklansın bi ev nasıl geçiniyo öğrensin alır her altı ayda bi yeni cep telefonu

Müge dedi ki...

Bu yazıya bayıldım, her kelimesine katılıyorum valla.

moda tasarım stil dedi ki...

yine bayıldığım bir yazı... her kelimesine katılıyorum ben de =)