11 Şub 2010

Oyuncuymuş, Bana Ne?

Ne zaman tv açsam, abidik gıbidik programlardan birinde 'mutlaka' şöyle tartışmalar oluyor;
1- Mankenden oyuncu olur mu olmaz mı?
2- Eğitim şart mı?
3- Dizi çekmek çok zor.
4- Haftada 90 saat dile kolay, bir film gibi adeta.
5- Aşk-ı Memnu bi taraflarına batmış olacak ki, o sıkıntıyla tam isim de veremeden laf sokma çabası içerisinde; artık uyarlamalardan sıkıldık, o onun amcasına bu bunun yeğenine sulanıyor, öpüşme sahneleri gırla, nereye gidiyor bu toplum?.
6- Şarkıcılar, türkücüler dizilerde oynasın mı?.
7- Herkes tiyatroya gitsin, tv izlemesin tiyatro kültürdür, tv ise avam.
8- Sinema sektöründe bir birlik beraberlik yok, haklarımızı koruyamıyoruz.

Ya bıktım sizin sorunlarınızdan be kardeşim! Ne oyuncuymuşsunuz, ne tiyatrocuymuşzunuz, ne bitmez dertleriniz varmış konuş konuş sonunu getiremediniz arkadaş! Vay be!
Yok dizisi 90 dakikaymışta, çok zormuşta, öpüşüyolarmış, yalan dolan varmış, ayıpmış oymuş buymuş. Her hafta bilmem kaç para maaş alırken öyle cak cak ötüyo musun acaba? Dizinin uzunluğuna burun kıvırırken maaşının çokluğu hakkında bir kelime duyamıyoruz nedense.

Bi susun, bi gidin. Ülkemde başka meslek grubu mu yok be? Niye hep sizi dinliyoruz? Neden hem para kazanıyorsunuz hem de bıdı bıdı ediyorsunuz?

Ben sizden sıkıldım, biraz da taksicilerin sorunlarını dinlemek istiyorum, kasaplar hiç mi yorulmuyor acaba? Ya da manifaturacılar? Onların canı yok mu? Bakalım gruplaşmışlar mı? Haklarını koruyabiliyorlar mı? Hımm? Toptan çivi ithalatı yapan bir firmanın müdürünü çıkarın tv'ye, onu izleyeceğim. Ya da arap sabunu üreticileri, ne bileyim, iş mi yok Allah aşkınıza? Hep oyuncular hep tiyatrocular, bize ne ya?

Al işte grafik tasarım okudum ben, güzel sanatlar sınavına hazırlandım inek gibi çalıştım 6 ay evden dışarı çıkmadım. Kurs-ev, ev-kurs. Sonra sınava girdim, 4000 kişi de benimle birlikte yarıştı, kazandım, okudum binbir zorlukla, sınav stresleriyle. Mezun oldum, şimdi her eli mause tutan tasarımcı geçiniyor. Ne yapalım? Program program gezelim, anlatalım mı? Kim konuk alır kim dinler? Kimi ilgilendirir ki? Ben bile anlatırken sıkıldım yani. Eee bu tiyatroculara ne oluyor? Onların sorunundan bize ne ki? manken oyunculuk yapıyorsa yapsın, çokta tınn. Size müstahak! Herkes yapsın!

Hatta dağılın len, ben de yapıcam!

20 yorum:

aylin dedi ki...

bak gene ne kadar haklısın bütün programlarda bunların derdi banane ya oynama parayı bize veriyo sanki ama bide bir kısmı şöle dio işte aylığı güne böldümü günü normal bir çalışananınkine geliyomuş o sattlere kadar çalışıyorlarmış ama:S varmı böyle bişey ya.ne güzel anlatmışsın kendini al benden de o kadar giyim okudum ama topuklu ayakkabı giyen herkes stilist die dolandığı için ortada bıktım. şimdi kuru temizlemeciyim sanırsın yeniden elbise inşa ediyoruz 5 lira veren dükkanı satın alıyo off gene çok konuştum ben:)bir süre yazmayım::))

desperately-in-love dedi ki...

bu zamanda iş bulduk diye sevinmiyorlar da bir de üstüne laf ediyorlar. her mesleğin zorluğu vardır. o kadar okuyan, sınavlarda sürünen öğrenciler yıllarca işsiz kaldıktan sonra asgari ücretle işe giriyor.gıkları çıkmıyor. okumadan etmeden kısa yoldan ünlü olanlar ortalama bir insanın 1 yılda kazanacağını o çektikleri dizilerden bölüm başına kazanıyorlar. ayıp valla.

Merve dedi ki...

Özellikle Okan'ın programlarında hep aynı mevzular dönüyor çok haklısın..bende çok sıkıldım aynı insanları görüp,aynı dertleri dinlemekten..
Bölüm başına alınan milyarlardan bahsetmiyorlar ama!
Onların bir bölümde aldıkları bir memurun kaç senelik maaşı..acızık yorulsunlar bir zahmet!!!

Dizi bile izlemiyorum artık açıyorum digiturk kanal 84/85 National Geographic hem birşeyler öğreniyorum,hem kendimi insan gibi hissediyorum!

zişniko dedi ki...

oyuncuların egoları yüksek olduğu için -bazıları hariç tabi- böyle davranıyorlar bence.aslında oyunculardan ziyade set görevlilerine yazık. asıl emekçi kitle onlar. eminim çok çalışıp oyunculara nazaran üç kuruş alıyorlardır.

Ayşe dedi ki...

gecen gun okudum bir gazetede, internetten. Hulya Avsar bacagini kirmis. Tamam gecmis olsun, cabuk iyilesir insallah, ama bu mudur Turkiye'min en flas sorunu?

o TV programlari cok fena. TR'ye geldikce bakiyorum azicik da, ne kadar bos isler malesef. Isin kotusu insanlar seyrediyorlar- gerci reyting hikayesinin olcumunde bazi sorunlar olabilir- seyredince de daha cok yapiliyor...

bu kadar okudum 5+7+4=16 sene universite sonuna kadar, simdi de doktora yapiyorum, 5.senemdeyim, daha da ne kadar surecek bilmiyorum. yani 21+ senedir ogrenciyim, 27 yasindayim. Meslegim profesyonel ogrenci desem abartili kacmaz heralde dimi... Acaba o doktora diplomasini aldiktan sonra onlar kadar parayi hayatimda kazanacak miyim bilmiyorum. var bir esitsizlik ama...

alis dedi ki...

Beni bir de uluslararası meslektaşlarıyla kıyaslandığında abartılı, müsamere gibi oyunculukları ile izlerken beni utandıran bu tiplerin pek bir saygıdeğer, yılların sanatçısı havalarında tiyatronun nasıl bir aşk oluğundan bahsedişleri feci uyuz ediyor. Normal hayatta öyle mi konuşuyoruz, öyle çığıra çığıra, suratına aptal aptal ifadeler vere vere mi hareket ediyoruz? Gidin siz okul piyesinde oynayın. İçi geçmiş tiyatronuzu, sinema salonlarımızı işgal eden uyduruk filmlerinizi alın, bir tarafınıza şeyedin. Tövbe tövbe...

Ay cadıcım her zamanki gibi gene çook möhim bir konuya parmak basarak içimizi döktürdün, sağol varol :)

JuVeNiL dedi ki...

hay ağzına sağlık.. ne zor meslekmiş de bilmem neymiş de.. aynılarını ben söylüyorum cadı, tıbbi laboratuvar okudum, yetmedi yabancı dilime yazık biyoloji de okim dedim, ondan da mezun olucam,sabahtan akşama kadar ayakta, birinin iğnesi elime batar mı,acaba bu baktığım kan hepatitli mi,çiş,spermiyogram,dışkı sabahın köründen akşamın körüne kadar uğraş.. Neymiş dizi çekmek çok zormuş.. İçlerinden birinin eline iğne batsın bakim, o manasız hayatları bile bir anlam kazanır aniden! ağzına sağlık,daha bir sürü şey söylerim de,neyse..

ozlem dedi ki...

yürü be cadım kim tutar seni :) sonuna kadar katılıyorum dediklerine çok zor madem yapmasınlar hem magazincilerden de kurtulurlar böylece.

uyuz cadı dedi ki...

aylin, aman duy da inanma. kim o kadar kazanıcak ki? bölüm başına en az 30bin lira alıyolar, kimisi 120 lira falan. haftalık bu, kimin maaşı 120*4? çüş yani, gelsin karşımda söylesin çakarım iki tane :)
senin işin daha sinir bak, her taraf moda bloğu kaynıyo bi de, bütün insanlar modacı. Allah sabır versin..

desperately-in-love, gerçekten haa millet açlık sınırında yaşıyo bu malcanlar da laf ediyo, bi de tv de yani. hadi biz de işimize bayılmıyoruz eşe dosta şikayet ediyoruz ama tv de ne işin var di mi?

mervecan, ayyy yazıcaktım okan diye de vazgeçtim, gerçektennnn baydı yani. kusucam artık, bi de adamı görmekten kusucam yaa haftanın 3 ügnü tv de mi olur bi insan. her programı en az 3 saat, hayır şu saçlarını bi şekle şemale soksa belki azıcık daha çekilir ama, dağlı gibi aynen.
biz de az izliyoruz dizi, zaten benimki sürekli history, ng, ng wild. ama bi yerden sonra sıkılıyorum valla pazar kahvaltısında bile maymun götü izliyoruz yav. değiştiriyorum napiim :)

zişniko, oyuncular küçük dağları yarattım pozlarında ya, uyuzlar. set işçilerine de yazık hakkaten, kim düzgün para vericek onlara...

ayşe, ay o hülya avşarın zaten. bıktık ya, bi de acundan bıktım ben mesela, en son ikisi bir program yapıyo kusmak üzereyim. aynen senin gibi ne okuyanlar abidik gubidik işlerle uğraşmak zorunda kalıyo canım, hülya avşar desen paraya para demez.

alis, di mi ama? mesela ben joey tribbiani üstüne oyuncu tanımam, hastasıyım yaaa :)) akşamları var, izliyo musun? bıkmadan usanmadan izliyo ve gülüyorum :))

juve, ayy anam seninki de ne fena yaa. kız başka meslek seçemedin mi? dikkat et kendine. sen yine söyle ne istiyosan:)

özlem, hehe kimse tutamazzz :)

guguk kuşu dedi ki...

valla sonuna kadar haklısın, gıcığım ben bunların hepsine, dünya sanki onlardan ibaret.
Ama bi gece geç saatte eşimle bir program izlemiştik adı neydi unuttum. sokakta nohut pilav satan bi adamın bir gününü anlatıyordu. soluksuz izledik inan. bambaşka bir dünyaydı, aklımızın almayacağı şeyler yaşıyorlardı. hayran kaldık programa. duygusal sömürü katmamışlardı hem de.
okuyacam diye diye bi tarafım çatladı, o da yetmedi hadi akademisyen olalım dedik, karnım burnumda ağlaya ağlaya doçentliğe hazırlanıyorum. bana ne bu kalitesiz insanlar grubunun yaşantısından, niyelerinden.

geveze baykuş dedi ki...

yap bacım, ben arkandayım :)

uyuz cadı dedi ki...

guguk, ay keşke ben de izleseymişim o programı. iz tv'de miydi acaba? onlar yapıyo genelde güzel programlar.

geveze baykuş, yapiim tabi neymim eksik dimi :))

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Ahahah valla bayılıyorum yazılarına kanka inan köşe yazarı olsan tarar geçersin alemi, sonuna kadar katılıyorum dağıldık yap kız :)

uyuz cadı dedi ki...

edoş evimdeki herhangi bir köşede oturup yazarım ancak, benim köşe yazarlığım o kadar olur hehe :))
sağol yine de kuşum benim

Damlo dedi ki...

bi de tiyatro da yapıosunuz dizi de çekiyorsunuz muhabbetleri var. cevap: tiyatro vazgeçilmez ama diziden ekmek yiyoruz falan fülün gibi. pek iyi dinleyememişim sanırım :D

uyuz cadı dedi ki...

damlo yok yok güzel dinlemişsin :) aynen öyle diyolar, tiyatro asıl yapmayı sevdikleri şeymişte diziyi tırışkadan yapmak zorunda kalıyolarmış. ne yaparsınmış ekmek parasıymış...
çokta derdim yani...

geveze baykuş dedi ki...

ödül geldi haaaaaağnıııığğğmmmmm...

http://baykusunkaralamadefteri.blogspot.com/2010/02/baykusun-tembeli-mimin-gecikmisi.html

uyuz cadı dedi ki...

teşekkür ederim :) bakıyorum şimdi

siemelonora dedi ki...

süpersin

uyuz cadı dedi ki...

siemelonora, teşekkür ederim..